Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Mersin'de yapılan liselerde bilginin şampiyonu Merisn Fen Lisesi

Mersin'de yapılan liselerde bilginin şampiyonu Merisn Fen Lisesi
 

Şampiyon olan Mersin Fen Lisesi


2008–2009 Eğitim-Öğretim Yılı Mersin İl Geneli Liseler Arası Bilgi ve Kültür Yarışmasının İl Birincisi Mersin Fen Lisesi Oldu.

Özel İçel Kolejinde Yapılan İl Finaline Mersin Merkez İl ve Diğer İlçelerden Toplam 13 Lise Katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başlayan yarışmalar guruplar halinde sabahtan öğleye kadar guruplar halinde devam edildi.

Öğleden sonra saat: 14, 30'da yapılan il finaline; Mersin Akdeniz Fen Lisesi, Toroslar 19 Mayıs Anadolu Lisesi, Özel Yıldırımhan Fen Lisesi, Tarsus Mustafa Kemal Anadolu Lisesi yarışmacı olarak katıldılar.

Yarışmalar sonunda; Mersin Akdeniz Fen Lisesi, 50 puan ile birinci, Toroslar 19 Mayıs Anadolu Lisesi, 35 puan ile ikinci, Özel Yıldırımhan Fen Lisesi 30 puan ile ikinci, Tarsus Mustafa Kemal Anadolu Lisesi 25 puan ile dördüncü oldu.

Ödül törenine; Vali Yardımcısı Kaya Çıtak, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdür Yardımcısı Dr. Muammer Gürbüz, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, Akdeniz Kaymakamı Bekir Atmaca, Milli Eğitim Şube Müdürü Mustafa Anteplioğlu, Yenişehir İlce Milli Eğitim Müdürü İhsan Dağ, Toroslar İlçe Milli Eğitim Müdürü Ali Yılmaz, Akdeniz İlçe Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan, Özel İçel Koleji Müdürü Adnan Dölekoğlu, okul müdürleri, öğretmenler, yarışmaya katılan okullar, tertip komitesi, juri, yerel ve ulusal basın mensupları, Mersin Mem Basın Bürosu katıldı.

Ödül töreninde bir konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül: “ Bugün liseler arası bilgi ve kültür yarışmasının finali yapıldı. Yarışmaya katılan 4 okulumuzu da kutluyorum. Bu yarışmada kaybeden yoktur, herkes kazançlı çıkmıştır. Çünkü sizler zaten ilçelerinizden seçilerek geldiniz. İlçenizi birinci olarak temsil etmektesiniz. Bilgi ve kültür yarışmalarının amacı; birlikte karar verme, paylaşma ve bilgiyi paylaşma zamanı iyi kullanma konusunda gerçekten kazanımlar sağlamaktadır.

Zaten bu yarışmaların amacı da budur. Bilgi kültür yönünden öğrencilerimizin geliştirilmesi hem de bu saydığım davranış becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Sizlerden daha çok başarılar bekliyoruz.

Projelerde ilimizi Mersin’ i en iyi şekilde temsil etmenizi istiyoruz.

Gerçekten ülkemizin kalkınmış ülkeler seviyesine çıkması için sizleri çok çalışmış görmek istiyoruz. Çağın gereklerine uygun, bilgi toplumu olma yolunda gerçekten kendinizi iyi yetiştirmeniz ve bu alanda ülkemizi söz sahibi yapabilmemiz için çok çalışmanız gerekiyor. Yine Atatürk ilkelerine bağlı, milli ve manevi değerleri benimseyen, milli kültürümüzü özümsemiş, farklı kültürleride yorumlayabilen bireyler olmanızı istiyoruz. ” diye konuştu.

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdür Yardımcısı Dr. Muammer Gürbüz, “ Öğrencilerimiz başarılı ve kendi ilçelerinde birinci olarak gelmişler. Çağdaşlaşmaya ve ezberden uzaklaşmaya çalışmaktayız. Birinci olamayan arkadaşların üzülmesine gerek yok. Dolaysıyla ben sizleri üniversitede başarılı olarak görmek istiyorum. Mersinde 2 yıl görev yaptım. Mersin’ in çok iyi tanıyorum. Mersin’ in başarılı bir il olduğunu biliyorum.” Diye konuştu.

Mersin Vali Yardımcısı Kaya Çıtak ödül töreninde yaptığı konuşmada:” Değerli öğrenciler daha çok yarışmalara gireceksiniz. İnanın bu onlardan biri. Daha birçok yarışmalara katılacaksınız. Sakın ha başarısız olduk diye geri dönmeyesiniz. Sizler bizlerin en değerli varlıklarısınız. Elimizde olsa sizi yukarılara çıkartırız. Kendi emeğiniz ile ve çalışmanız ile çıkacaksınız. Memleketin sizlere çok ihtiyacı var. Fakat üzülürken ve sevinirken aşırıya kaçmamak gerekir. Ben bütün okullara yarışmalara katıldıkları için teşekkür ederim.” diye konuştu.

Vali Yardımcısı Kaya Çıtak, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme Genel Müdür Yardımcısı Dr. Muammer Gürbüz, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül Yenişehir Kaymakamı Eyüp Sabri Kartal, Akdeniz Kaymakamı Bekir Atmaca tarafından yarışmada dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..