Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

Mersin İdmanyurdu, “Şike İddianamesi”nde nasıl yer alıyor? (Kim ne demiş?)

Mersin İdmanyurdu, “Şike İddianamesi”nde nasıl yer alıyor? (Kim ne demiş?)
 

“Şike İddianamesi”nde adı geçen 8 takımın biri de Mersin İdmanyurdu.

İşin garip yanı, “şike iddiaları”dan sadece Fenerbahçe’nin zarar görmesi; Şampiyonlar Ligi’nden “men” edilmesi.

"Şike İddianemesi"nde adı geçen takımlar ceza alacak mı?

Anımsatmaya gerek yok; iki kurumdan ceza gelebilir: Mahkemeden, TFF’den.

Üzerinde durmak istediğimiz, cezaların gelip gelmeyeceği ya da nasıl geleceği değil; Mersin İdmanyurdu’yla ilgili olarak iddianameye giren konuşmalarda nelerin geçtiği.

"Şike İddianemesi"nde geçen konuşmalarından yola çıkarak hemen “hüküm” verilmesini isteyenlere, Tevfik Sırrı Gür Stadı’nda da Mersin İdmanyurdu’nun şikede adının geçmesini unutup “şike”yi dillerine dolayanlara sunulmak üzere bir derleme yapalım dedik.

*****

“Şike İddianamesi”nde, "Giresunspor-Mersin İdmanyurdu Maçında Şike Yapılması” başlığı altında “Eylem Girişimi” şöyle yer alıyor:

“Giresunspor’un ligin 31. haftasına girerken 34 puanla küme düşme riskinden kurtulduğu, Mersin İdman Yurdu’nun şampiyonluğa oynadığı, bu nedenle de puan kaybına tahammülünün olmadığı,

24.04.2011 günü oynanan Giresun-Mersin İdman Yurdu futbol müsabakası öncesi Mersin İdman Yurdu Asbaşkanı Beşir Acar’ın,  Giresunspor Başkanı Ömer Ülkü’yle irtibata geçerek şike amaçlı görüşmeler yaptığı, bu görüşmelerde, Beşir’in; küme düşme potasında bulunan ve Giresunspor’un rakipleri olan  Akhisar ve Güngören’i yenerek Giresun’un küme düşme riskini azalttıklarını kastederek “Biz görevimizi yaptık, senle görüştüklerimizi unutmayalım”, diyerek şike amaçlı desteğini istediği, Ömer’in de: “Yav birşeyler yapacağız işte, sizin için gerekeni yapalım” diyerek maçın Mersin lehine sonuçlanacağı yönünde imada bulunduğu,

Ayrıca maç öncesi Mersin İdman Yurdu Taraftar Derneği Yöneticisi Murat Tanış ile Giresun Çotanak Taraftar Lideri Özden Tütüncü’nün samimi görüşmeler yaptıkları, Çotanakların maçta “Mersin İdman Yurdu” lehine tezahurat yaptıkları, 24.04.2010 günü saat:20.00’de başlayan Giresun-Mersin İdman Yurdu maçının 1-2 skorla Mersin İdman Yurdu lehine sonuçlandığı,

25.04.2011 günü Ömer’in Hacı isimli şahısla yaptığı görüşmede “Bu hafta maçı sattık” diyerek yaptıkları şikeyi itiraf ettiği,

Sonuç olarak Ömer Ülkü ve Beşir Acar’ın 24.04.2010 günü oynanan Giresun-Mersin İdman Yurdu maçının Mersin lehine sonuçlanmasını sağlayarak şike yaptıkları tespit edilmiştir.”

*****

Giresun-Mersin İdmanyurdu maçıyla ilgili konuşmalar, “Eyleme İlişkin Tespit Tutanakları”da şöyle yer alıyor:

19.04.2011 günü saat:11.13’de Ömer Ülkü’nün Beşir Acar’ı aradığı görüşme;

Ömer: “Hatırlamadın herhalde Giresun kulüp başkanı”?

Beşir: “Tebrik ediyoruz dün akşam için, Bizde bi kazaya uğradık, Altay’a hediye ettik resmen öyle oldu, rahatladınız artık Ömer bey”

Ömer: “Biz görevimizi yaptık ama siz görevinizi yapmadınız yani ha”

Beşir: “Yok biz görevimizi yaptık Güngören’le Akhisar’da”

Ömer: “Bu şeyi de yenecektiniz neydi onun ismi Altay’ı yenecektiniz işi bitirecektiniz bize rahat rahat gezecektiniz”

Beşir: “Valla geleceğiz yanınıza cumartesi günü”

Ömer: “Hı sizde otel falan ayırdınız mı bizim, yani bizim arkadaşın oteli var oraya şey yapabilirsiniz, Şey Giresun’da Jasmin otel var, bizim es bizim eski kulüp başkanının oteli yani Bank Asya’ya çıkartan kulüp başkanımız var, varsa bi sıkıntı varsa beni arayın ben şey yapayım çözeyim”

Beşir: “Senle görüştüklerimizi unutmayalım ama”?

Ömer: “Yav bi şeyler yapacağız işte de onun için şey yapalım, iyi başkana da söyle de bizi arasın yani şey yapalım, sizin için gerekeni yapalım tamam”, (tape:304),

*****

23.04.2011 günü saat:11.59’da Ömer Ülkü’nün Fatih Sandal’ı aradığı görüşme;

Ömer: “Gelmiş şeylerin yöneticisi”

Fatih: “Mersin İdman Yurdu’nun mu”

Ömer: “He”

Fatih: “Ne yapalım yemeğe mi götürelim”

Ömer: “Şimdi aradılar beni de onlar bir ilgilen Jasmin oteldelermiş, geç de bana da bilgi ver”

Fatih: “Tamam oldu ağabeyciğim”, (tape:307)

*****

23.04.2011 günü saat:15.30’da Murat Tanış’ı X şahsın aradığı görüşme;

X: “Mersin’e yüklü bir basış yapacam eminiz demi artık”

Murat: “İnşallah abi”, (tape:431)

*****

23.04.2011 günü saat:19.29’ da Murat Tanış’ın X şahsı  aradığı görüşme;

Murat: “Buradaki Giresunlu çocuklarla konuştum yani hiçbir sorun yok burda biliyor musun abi, şimdi bi gideyim abi otele bi bakayım ne var ne yok ne dönüyor dolaplar biliyormusun abi şimdi...”, (tape:427)

*****

23.04.2011 günü saat:19.41’ de Murat Tanış’ı K.’in aradığı görüşme;

K: “Bağladınız mı maçı”

Murat: “Yok ya bağlanır mı ne alakası ya”,

K: “Ayarlayamadık mı”, Murat: “Yok abi arıyacam ben seni abi arayacam ben seni”, (tape:432)

*****

24.04.2011 günü saat:12.46’ da Murat Tanış’ın X şahsı aradığı görüşme;

Murat: “Vallahi burada ki ortam ikiyi gösteriyor abi,...Güngören’in diyorum 1-0 olur çifte şans Tavşanlı banko diyorum abi bi de Mersin İdmanı tutuyorum abi, bak Giresunlular bağırıyor Mersin İdman Yurdu diyor herkes bak duyuyor musun sesi, hepsi diyor maçı verecekler futbolcular size diyor  sonu ne olur bilmem yani bir şey diyemem abi”, (tape:429)

*****

24.04.2011 günü saat:14.51’de Özden Tütüncü’nün Murat Tanış’ı aradığı görüşme;

Murat: “Baba fazla yüklenmeyin be, fazla yüklenmeyin yüklenmeyin, Ordu mordu hepsi galip diyorum fazla yüklenmeyin yüklenmeyin”

Özden: “Yok yok yok yok”, Murat: “Baba sesiniz çok çıkıyor ha, Çotanaklar,...ya fazla yüklenmeyin baba be”, (tape:1117)

******

24.04.2011 günü saat:16.52’de Murat Tanış’ın M.’yi aradığı görüşme;

Murat: “Siz maçı aldınız Allah razı olsun abi taraftar hiçbir şey yapmadı Giresunlular hiçbir şey yapmadı abi yöneticiler işi bitirdi abi”, (tape:421)

*****

24.04.2011 günü saat:17.24’ de Murat Tanış’ı K.’in aradığı görüşme;

K: “Seni takdir ettim seni, maçı bağladın işte daha ne yapacaksın”

Murat: “Biz adam değiliz boş ver, ben bıraktım abi İdman yurdu midman yurdu...ben bıraktım abi, bir değerimiz yok başkan aman gene...yaptı,...ya gene işte bilmiyormusun kardeşim Denizli maçının aynısı...insan bi der çocuklar Allah razı olsun sağolun de ilgilendiniz ya ben ne diyeyim ya Giresunlular geldi yani  ya Osman, bak ben Giresunluların yaptıklarını varya Osman abi sana anlatmadı abi ya, bizi rezil ettiler be Giresunluların yanında, bana Pazartesi-Salı günü 3 milyar 5 milyar versinler para herşey değil abi be...neler yaptılar abi ben bu çocuklara bi 300 lira 500 lira atsaydım önlerine iyi olmaz mıydı abi”

K: “Şampiyon olduğumuzda gider onu kopartırız sen rahat ol”, (tape:433)

*****

25.04.2011 günü saat:12.23’ de Murat Tanış’ı K.’nin aradığı görüşme;

Murat: “...Mahçup oldum adamlara ya, Giresun var ya sahada top oynamadı ha, maçı verdiler bize ha bak top oynamadı ha adamlar”

K: “Doğru diyorsun abi oynasalar bizin yenerlerdi adamlar 5 haftadır yenilmiyor...”,

Murat: “..Top oynamadılar top ...çocuklar var ya işi bitirdi ya ayıp ya”, (tape:434)

*****

25.04.2011 günü saat:13.36’da Ömer Ülkü’yü E.’nın aradığı görüşme; (tape:309)

E: “Yenilmişsin Mersin İdman Yurduna”

Ömer:“Yenildik hakem yendi bizi ya, Mersin’in çıkmasını istiyorlar zaten ya, Türkiye olimpiyat oyunları Mersin’de yapılacak, onun için”

E: “Akhisar’da Bolu’yu yenmiş valla ya”

Ömer: “Akhisar’da felaket yaptı ya”

E: “34 puanın var sana bir şey olmaz artık sen 1 puan alsan kurtarırsın 35 yaparsın”,

Ömer: “Ben işi bitirdim ya”

E: “Bitirmişin ha iyi hadi bakalım peki gözünaydın”,?

*****

25.04.2011 günü saat:21.08’de Ömer Ülkü’nün H.yı aradığı görüşme; (tape:310)

H: “Niye yenildiniz lan bu hafta”,

Ömer: “Bu hafta maçı sattık oğlum”

H: “Sattınız oğlum telefonlar dinleniyor valla alırlar içeri ha”, Ömer: “Oğlum alsınlar ne olacak”,

*****

28.04.2011 günü saat:16.15’de Ömer Ülkü’nün Beşir Acar’ı aradığı görüşme; (tape:315)

Ömer: “Onlar seninle oynuyormu finale kalman için sana etki ediyor mu”

Beşir: “Bana hiçbir şeyleri yok başkanım onların, benim işim kalmadı onla ben 2 maçımı alırsam Allahın izniyle çıkarım ben, Kartal’la Bolu’yla”,

(30.04.2011 günü oynanan Giresun-Denizlispor müsabakası ile ilgili konuştukları anlaşılmaktadır.)

*****

30.04.2011 günü saat:17.12’ de Murat Tanış’ı Özden Tütüncü’nün aradığı görüşmede; (tape:437) 

Murat: “Haftaya Kartal Giresun maçı varmış, artık bir kıyak yaparsınız her takıma kıyak yapıyorsunuz”,

Özden: “Biz öyle herkese kıyak yapmayız kardeşim biliyorsun sen”

Murat: “Yok ama yapın, yapın Kartallar iyi insanlar yapın”

Özden: “Sen öyle diyorsan senin için düşünürüz”

Murat: “Allah razı olsun kardeşim Akhisar düşsün...Akhisar, Altay düşsün Altay pardon”

Özden: “ Gözünaydın diyelim başkan işi gördünüz”

Murat: “Sende geleceksin işte buraya, hep beraber kutlayacaz burada, sizin de emeğiniz var, benim misafirimsin otobüsle geliyorsun bilet keseyim gelmiyorsan mazot ayarlayım sana”

Özden: “Paran çoksa para gönder”

Murat: “Gel geldin mi konuşuruz salı günü yapacam sana kıyak gel, burda 1-2 gün stres atarız”

 

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 

Not:Konuşmaların yazıma dokunmadık

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..