Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Eğitim
 

Mersin milli eğitim atakta...

Mersin milli eğitim atakta...
 

Mersin Milli Eğitim,yaz sıcaklarına meydan okuyor.




Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğünce düzenlenen 18. Milli Eğitim Şurası İl Çalıştayı Vali Yardımcısı M.Suphi Olcay, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, Mersin Üniversitesinden Rektör Yardımcısı ve Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı E.Berika İpekbayrak, Eğitim Fakültesi Dekanı Tuğba Yanpar Yelken, sendika temsilcileri, okul müdürleri, sivil toplum kuruluşları, öğrenci ve veli temsilcilerinin katılımıyla 26 Temmuz Pazartesi günü Yenişehir İlçesi Suphi Öner Öğretmenevinde başladı.

Milli Eğitim Şuralarının geçmişi ve önemi konusunda konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, ”Milli eğitim şuraları Türk eğitim tarihinde çok önemli bir yere sahiptir. İstiklal Savaşımızın o çetin günlerinde cumhuriyetimizin kurucusu Başöğretmen ATATÜRK, 16 Temmuz 1920’de ilk maarif kongresini toplamıştır. Bildiğiniz gibi top sesleri arasında… Daha sonra Türkiye Cumhuriyeti Devletinin milli eğitim politikasının bir bakıma esaslarına yön verecek temel ilkeler tespit edilmişti. Yine daha cumhuriyet kurulmadan birkaç ay önce… Daha sonra bu toplantılar 1924, 1925 yıllarında tekrarlanmıştı. Bu toplantıların gündeminde de başta Tevhid-i Tedrisat Kanunu olmak üzere Türk Milli Eğitimine istikamet veren bütün temel hususlara yer verilmişti. Daha sonra 1933 yılında 2287 Sayılı Maarif Teşkilatı hakkında kanun çıkarıldı. Talim ve Terbiye Kurulu kuruldu. Bu kanunla 3 yılda bir Maarif yani Milli Eğitim Şuralarının toplanması kararlaştırıldı. Bu kanunun çıkarılmasından 6 yıl sonra ilk maarif şurası toplanmış oldu. 17-29 Temmuz 1939’da gerçekleştirilmişti.”dedi.

O günden bugüne geçen sürede 17 Milli Eğitim Şurası yapıldığını, Önceki şura çalışmalarında da bulunduğunu ve bu çalışmalardan gerçekten çok yararlı, çok etkili sonuçlar çıktığını ifade eden Milli Eğitim Müdürü Gül, il çalıştayında alınan bir çok önemli karar, düşünce, görüş ve teklifin şura toplantısında kabul gördüğünü ve çok da beğenildiğini belirtti. Alınan kararların tavsiye niteliğinde kararlar olmasına rağmen öncelikle Bakanlığımızı ve Hükümetimize eğitimle ilgili konularda önemli ölçüde yol gösterdiğini vurguladı. Alınan kararların ise o günün sosyo-ekonomik, politik şartları elverdiği ölçüde hayata geçirildiğini söyledi. Gençliğimizi en iyi şekilde yetiştirmek zorunda olduklarını söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Gül, 21.yüzyılın başında dünyanın gelişmiş toplumları arasında yer almak, bilgi toplumu olmak istiyorsak mutlaka eğitim hizmetlerini sunanlar olarak verilen eğitimin niteliğini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak zorunda olduklarına dikkat çekti. Şuraya katkı sunan başta Mersin Üniversitesi, sivil toplum kuruluşları olmak üzere herkese teşekkür etti.

Anne ve babası öğretmen olan bir ailenin çocuğu olduğunu ve eşinin de öğretmen olması nedeniyle öğretmenlerin sıkıntılarını bildiğini ifade eden Vali Yardımcısı M.Suphi Olcay ise öğretmenlerin maddi ve sosyal statü anlamında yıllar içinde kayba uğradığını söyledi. İnebolu Kaymakamlığı yaptığı dönemde Ankara’da ki şuraya halk eğitimler konusunda üye olarak katıldığını açıkladı. Şurada enteresan fikirlerin gündeme geldiğini belirten Vali Yardımcısı Olcay, bu şurada da bu gibi fikirlerin çıkmaması için hiçbir neden bulunmadığını ifade etti. Çalıştay dolayısı ile biraraya gelen şura üyelerine başarılar dileyen Vali Yardımcısı M.Suphi Olcay, ”Bir strateji geliştirme, vizyon oluşturma, ileriye dönük projeksiyon oluşturma ve milli eğitim bakanlığının uygulayacağı bir planlar manzumesi şeklinde çıkacak olan bu bildirgenin sizlerin emekleriyle katkılarıyla oluşacağına inanıyorum. Hepinize şimdiden başarılar diliyorum .” diye konuştu.

Konuşmaların ardından çalıştay programına geçildi. 4 gün sürecek olan 18. Milli Eğitim Şurası İl Çalıştayında; eğitimde 2023 vizyonu üst başlığı altında 1- Öğretmenin Yetiştirilmesi İstihdamı ve Mesleki Gelişimi 2-Eğitim Ortamları, Kurum Kültürü ve Okul Liderliği 3-İlköğretim ve Ortaöğretimin Güçlendirilmesi, Ortaöğretime Erişimin Sağlanması 4-Spor, Sanat, Beceri ve Değerler Eğitimi 5-Psikolojik Danışma Rehberlik ve Yönlendirme konularında komisyonlar oluşturulacak. Öncelikle karşılaşılan sorunları tespit edilmesi ve sorunlara çözüm önerileri getirilmesi üzerinde yoğunlaşılacak. Bu komisyonların çalışmaları ise bir rapor halinde bölge toplantısına taşınacak.
 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..