Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '09

 
Kategori
Eğitim
 

Mersin Üniversitesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü Topluma Hizmet Uygulamaları Çalıştayı yaptılar.

Mersin Üniversitesi ve Milli Eğitim Müdürlüğü Topluma Hizmet Uygulamaları Çalıştayı yaptılar.
 

Herşey daha güzel ve kaliteli Toplumsal Eğitim için


Eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının toplumsal duyarlılıklarını artırmaları ve topluma çok yönlü hizmet sunabilmeleri amacıyla Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin öncülüğünde bir ders projesi geliştirildi. Topluma Hizmet Uygulamaları adı altında verilmesi planlanan dersle ilgili bugün Suphi Öner Öğretmenevi’nde bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantıya Mersin Vali Yardımcıları Kaya Çıtak ve Kadir Okatan, Mersin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. K. Süha Aydın, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Ata Tezbaşaran, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Eski Genel Müdürlerinden Prof. Dr. Servet Özdemir, Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürü Hüseyin Çalık, İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er ve Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İnanlı, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinden Eğitim fakültesi dekanları ve dekan yardımcıları, pek çok eğitimci katıldı.

Milli Eğitim Bakanı Doç. Dr. Hüseyin Çelik de Topluma Hizmet Uygulamaları Ulusal Çalıştayı için Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ata Tezbaşaran’a bir mesaj göndererek dersin önemine dikkat çekti ve esaslarla ilgili işbirliği sağlanacağına dair inanç taşıdığını bildirdi.

Toplantının açılışında konuşma yapan Mersin Vali Yardımcısı Kaya Çıtak, ilköğretime öğretmen yetiştiren okulların kapatıldıktan sonra bu işlevin üniversitelere devredildiğinden söz etti ve öğretmen okullarının ders programlarında yer alan topluma hizmet uygulamalarının otuz yıl aradan sonra ihtiyaç duyularak yeniden gündeme getirilmesini anlamlı bulduğunu kaydetti.

Mersin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süha Aydın bu çalıştay için Mersin Üniversitesi adına katılımcıları misafir etmekten duyduğu memnuniyeti dile getirerek şunları kaydetti: Topluma Hizmet Uygulamaları ders olarak anılmakla beraber aslında toplumun sorunlarına yönelik farkındalık yaratma ve sorunlar karşısında duyarlılığı artırma amacını gütmektedir. Öğretmen adaylarının bunu ders olarak görmekten ziyade gönüllü bir çalışma olarak algılamaları önemlidir. Hem bilgi olarak hem de duygusal açıdan öğretmen adaylarının özenle yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu ders, onların mesleklerini ve toplumsal koşulları tanımaları, sorunlarla mücadele etmeyi öğrenmeleri açısından önemlidir. Dersin kapsamı ve içeriğinin, gerçekçi ve amacına hizmet eden bir uygulama haline dönüşmesi amacıyla, bu çalıştayda yapılacak tartışmalar oldukça önemlidir. Dersin sınırlarının son derece dikkatli çizilmesi gerekir. Bu sınırların hiçbir şekilde laik, demokratik bir hukuk devleti olan Cumhuriyetimizin ve Başöğretmenimiz Büyük Atatürk’ün ilke ve inkılâplarının sınırlarından taşmaması gerektiğine inanıyoruz. Ben bu çalıştayın oluşturulmasında gayret gösteren Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Dekanı Ata Tezbaşaran ve arkadaşlarına, İl Milli Eğitim Müdürüne ve katkıda bulunan diğer herkese teşekkür ediyorum.

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Eski Genel Müdürlerinden Prof. Dr. Servet Özdemir ise kendisinin bu dersi bir medeniyet projesi olarak gördüğünü kaydederek dersin felsefi temellerinin iyi belirlenmesi gerektiğine dikkat çekti. Prof. Dr. Özdemir, bilgi toplumundaki bir öğretmenin artık yeni roller üstlenmesi ve toplumsal aktörler arasında yer almasının önemini belirttiği konuşmasında, etkin bir toplum yaratmak için öğretmenin işlevinin iyi belirlenmesi gerektiğine işaret etti.

Milli Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürü Hüseyin Çalık, İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er ve Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İnanlı da birer konuşma yaparak dersin önemini belirttiler ve artan nüfus, hızlı kentleşme gibi yeni toplumsal sorunlar karşısında öğretmenin ihtiyaç duyacağı bilgi ve becerilere dikkat çektiler.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Ata Tezbaşaran ise Topluma Hizmet Uygulamaları projesinin üniversitelerden YÖK’e kadar pek çok sahiplenicisi bulunduğunu ifade ederek bu dersin yönergesini hazırlayan üniversitemiz Eğitim Fakültesi çalışanlarına teşekkür etti. Fakülte öğretim elemanlarının yönergeyi altı kez gözden geçirdiğini belirten Prof. Dr. Tezbaşaran, bu çalıştayda yönergeler ve genel ilkelerin tartışılarak ilgili kuruluşlarla işbirliği protokolleri gerçekleştirileceğini ve ardından bu protokollerin Yükseköğretim Kurumu’na sunulacağını ifade etti.

Açılış konuşmalarının ardından Mersin Üniversitesi Devlet Konservatuarı Yaylı Çalgılar Dörtlüsü tarafından katılımcılara bir resital verildi. Sonrasında ise çalıştayın oturumlarına geçildi.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..