Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mertçe Hak Ara Asla Asla deme

İnsan sorunlar ile başa çıkmayı zaman ile öğreniyor . Bana 2020 yılında öğrendiğim en yaralı bilgi öfke ile hareket etmemek oldu . Çünkü öfkelendiğinizde şartları sakin kalan taraf belirliyor ve Siz oluşan şartlara  razı gelmek zorunda kalıyorsunuz . 2021 yılında öğrendiğim en önemli şey ise bu yüzyılın aklın hüküm sürdüğü zaman dilimi olması
 
“Hz. Mevlana, benim zamanımda gelseydi, Risale-i Nur'u yazardı. Ben de Hz. Mevlana zamanında gelseydim, Mesnevi'yi yazardım”  Said Nursi
 
 
Bence bu yüzyıl aklın hüküm sürdüğü , mantıklı deliller ile  sakin ve düşünülerek hareket edilmesi gereken bir yüzyıl. Evet , vicdan her zaman olmalı , insan hislerini her zaman dikkate almalı , ama  karar alınırken son ve karar mercii akıl olmalı 2021 yılının aldığım en önemli bir ders bu oldu      Örneğin  kişilerin iyi niyetli olduğunu varsayarak hareket etmek diğer mantıklı delilleri göz ardı etmek büyük bir tercih hatası oluyor.  Boşuna dememişler aynası iştir kişinin lafa bakılmaz
 
İnsan sorunları ile önce yüzleşmeli , önce kendine bakıp , hatalarını kabul etmesi , gurur yapmadan buna göre hareket etmesi gerekiyor.
 
Gazatelerin 3. Sayfasında çıkan bir çok haberde  yada hafta  içi realiti Showlarında çıkan olayların  bence  HATALARININ  KABUL ETMEYİP ,  PANİKLE  ANİ ALINAN KARARLARDAN SONRA yapıldığını gözlemliyorum.  Başkalarına yaptığı haksızlıktan örtbas etmek için cinsel istismara maruz kalanlar , yada istemediği şeyleri yapmak zorunda kalanlar , yada bir suçunu kapatmak için fırsatçı benciler  ile işbirliği yapıp bunun bedeli bütün hayatları boyunca yaşayacakları psikolojik bozukluklarla ödeyenler yada hapis gibi cezalar ile ödemekteler.   Yani siz birilerini kullandığınız düşünürken aslında onlar sizi kullanmak için böyle düşünmenizi istiyorlar. Yani basit ve yardımsever gözüküyorlar. Asla asla deme yada bu benim başıma gelmez dememeli insan . Marvel karakteri thanos dediği gibi '' Kibirliler şüphelenmezler '' Kibirli olmamak lazım  
 
Yapılmaması gereken şeyleri istemediği şekilde yapanlar , hem kendileri için hem kötülük yaptıkları insanların haklarından dolayı iki kez vicdan yarası alırlar. Çünkü başkalarını yaralamak için kendilerini daha büyük yararlar. Yani kişi kılıcı kendi vücudundan geçirdikten  sonra  başkasının vücudu saplar. Bu yüzden kılıcı kullanan kişi daha büyük ve daha derin yaralar alır. Vicdan ne büyük bir nimet , fakat unutmamak gerekir ki Size yapılan haksızla karşı da susmak , kendinize yaptığınız bir vicdansızlıktır. ‘’İyiler kötüler kadar  cesur olsalar bu dünya daha güzel bir yer olurdu’’ 
 
 
 
Bütün hayatım boyunca yaptığım bir hatayı başka hata ile kapatmadım . Kimseye iftira atmadım , kimsenin emeğini çalmadım , yaşadım sorunlarda inanmayarak , düşüncemin yanlış olduğunu bilerek sırf gurur yada menfaat uğrunu , inanmadığım hiçbir şey savunmadım. Her zaman da yaptığım şeylerin arkasında durdum. Vicdan ve iç huzur olarak çok güzel bir şey
 
Bence sorunları ile yüzleşmeli önce dürüstçe ve sakince kendi hataları ile yüzleşmeli insan , hak sahibine hakkını teslim etmeli.  Ama kendinin hakkı olduğuna inanıyorsa yada hakkı olduğu yerler için MERTÇE , GURURLA   haklarını sonuna kadar talep etmeli. Bütün korkularını , endişeleri ile birlikte bir               HUUUU Korkuyorum , ama hazırım demeli . Bir Said Nursi edasıyla , ikişer ikişer gelmeyim , üçer üçer gelin demelidir.
 
Toplam blog
: 28
: 116
Kayıt tarihi
: 30.01.17
 
 

 Halil BİÇEN ..