Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '21

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

MERVE DEMİRCİ..

Merve Demirci..

 
''MÜZİKLE BAŞLAYAN, ONUN ÜZERİNE KURULU BİR YAŞAM TARZIM VAR..''
 
Daha önce çıkardığı şarkılarla adını Sıkça duyduğumuz Merve Demirci’den Sevenlerine YENİ ŞARKI sürprizi...
 
Söz - Müzik yazma becerisi onu farklı bir kulvarda değerlendirmemizi sağlıyor...
 
Şarkının Adı, BELA YANGIN.. 
 
Röportaj Sizlerle...
 
 
S1- Bu kadar çok Sinir, Stres ve Baskı insanları yıpratır.. Mesleğin Tıp olsaydı buna çözümün ne olurdu?
 
Sanırım psikologlarla iş birliği içinde terapi odaklı çalışmalara yoğunlaşırdım. Bağışıklığı en çok etkileyen şeylerin başında geliyor stres.
Psikolojik desteğe odaklanmak ve odaklamak sağlığa genel olarak faydalı olur diye düşünürdüm.
 
 
 
 
S2- Sonbaharda giyilebilecek en ilginç kombin sizce nedir? 
Vintage parçaları bir araya getirerek ilginç kombinler yapılabilir, sanırım bunu çizerek daha iyi ifade edebilirdim:)
 
 
 
 
S3- Dans Etmek ve Müzik.. bana ikisini bağdaştırabilir misin?
 
“Müziğin sesini duymayanlar dans edenleri deli sanırlar” demiş Nietzsche. 
 
 
S4- Bazı kadınların Altına veyahut Değerli şeylere karşı takıntısı var.. Sizde ki en büyük takıntı nedir? 
 
Pahalı zevklerim yoktur, ucuz ya da pahalı kimsede olmayan tasarım kıyafetlere zaafım var.
Takıntı diyemem, sanırım takıntım yok.
 
 
 
S5- En ideal olduğunu düşündüğünüz Ramazan Menüsü sizce nedir? Neden bu menüyü tercih ediyorsunuz?
 
Klasik sağlıklı ev yemekleri.
Hatta oruç tutmanın sağlıklı olduğunu düşünen birisi olarak neden insanların yağlı, tuzlu, şekerli sağlıksız menülerle oruç açtığını anlayamıyorum.
Baklavalar, börekler vs. çok doğru bulmuyorum onun yerine şöyle mevsim sebzelerinden oluşan sağlıklı bir menü her daim tercihim olur.
 
 
 
S6- Erken Yaşlanmayı önleyecek bir Dermatolog olsaydın, Çözümün ne olurdu?
 
Çözüm için bu soruya doğru cevap veren biri henüz yeryüzünde yok sanırım, malum yaşlanmaya devam ediyoruz henüz bulunmadı çaresi:)
 
 
 
S7- Edebiyatta Satır başı başlangıç demek. Hayatında yeni bir başlangıç yapacağını farz et.. Ne yapardın? 
 
Yine aynı şeyleri yapardım, yine müzik ile başlayan ve onun üzerine kurulu bir yaşam tarzım olurdu.
Keşkelerim geçmişimle ilgili, bugün ve gelecek ile ilgili daha farklı bir başlangıç düşlemiyorum.
 
 
S8- A’dan Z’ye Albüm Sürecini özetler misin? Bir müzisyen hangi aşamalardan geçerek eser ortaya koyar?
 
Çok zor süreçler bir o kadar heyecanlı.
Bir şarkıyla yola çıkıyoruz ki şanslıyım şarkıları kendim yapıyorum, sonrası aranje, klip ki bunlar da oldukça zahmetli ve masraflı,
Olcay Demirci ile çalıştığım için masrafım da yok müzisyen aile olmanın şansı diyelim:)
Sonrası sunum aşaması ancak buraya kadar özetlediğim aşamalar aslında yorucu, masraflı ve yıpratıcı aşamalar çok kısa geçtim ama bir şarkının bile dinleyiciye ulaşması için aylarca çalışıyoruz.
Son zamanlarda biraz değişti durum, daha amatör çekimler ve kayıtlar ilgi görüyor.
Hem kolaylaştı hem de bu imkana çok kişi sahip olduğu için şarkıların, seslerin kalabalıktan sıyrılması çok zorlaştı.
 
 
 
S9- Ne derler bilirsin, Boş insan Kişi ile Dolu insan İŞİ İLE uğraşır..
Bu konuya yorumun nedir?
 
Hiç unutamadığım bir TV programı vardı sevgili Okan Bayülgen, Şebnem Ferah’a sormuştu bu soruyu “Neden birileriyle polemiğe girdiğinizi göremiyoruz” şeklinde bir soruydu.
Şebnem Ferah “Bir şey için çalışıyorsanız, polemiğe vakit kalmaz” demişti ve bir kere daha hayran olmuştum kendisine.
Sanatıyla var olan, üretken kişilere baktığımızda zamanı bu yönde kullanan kişiler olduklarını görüyoruz. Ayrıca başkalarıyla uğraşmak özünde bir özgüvensizlik belirtisi.
 
 
 
 
Ve son sorum...
 
S10- Biliyorsun ki Türkiye’de şiddete maruz kalan onlarca Kadın var..
Mor Çatı sence yeterli bir çözüm mü?
Neler yapılabilir..?
 
Mor Çatı kesinlikle iyi ki var dediğimiz bir sivil toplum örgütü ancak yeterli mi sorusuna cevabım cezaların yetersizliği olur.
Çünkü kadınlarımız kendilerini güvende hissetmediklerinden susmaya devam ediyorlar. Şiddete yatkın kişilerin psikolojik tedavisi mutlaka yapılmalı ve tabii ki bunu yapanlara en ağır caydırıcı cezalar verilmeli, bir de kadına ekonomik özgürlük imkanları sağlanmalı tabii ki. Birçok kadının cevabı param yok, gidecek evim yok şeklinde çünkü.




Röportaj - İHSAN TEKİN.
 
 
Toplam blog
: 22
: 95
Kayıt tarihi
: 27.02.21
 
 

Röportaj benim hayatım.. Gazetecilik İse Aşık olduğum tek meslek...  Güzel yazılar çok yakında.. İs..