Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '12

 
Kategori
Eğitim
 

MERYAP, İnşaat İşçilerine Mesleki Yeterlilik Belgesi veriyor...

MERYAP, İnşaat İşçilerine Mesleki Yeterlilik Belgesi veriyor...
 

 
Mersin Yapı Müteahhitleri Derneği (MERYAP), inşaat işçilerinin belgelendirmesine yönelik çalışmalar yürütmeyi sürdürüyor. 
 
İnşaat sektöründe eğitimli ve belgeli işçi döneminin başlamasının ardından işçilerin eğitimiyle ilgili proje yürütmeye devam eden MERYAP, Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile protokol imzaladı. İmzalanan protokol çerçevesinde 15 meslek dalında işçilere mesleki yeterlilik eğitimi verilecek. Toplam 40 saat sürecek eğitimi başarıyla tamamlayan işçiler mesleki yeterlilik belgesi alacak.
Mersin'de inşaat işçilerinin uygulamalı eğitimini amaçlayan protokolün imza töreni, Mersin Atatürk Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Okul Müdürü Murat Akbaş ve öğretmenlerin yanı sıra; MERYAP Başkanı Nesim Ekinci ve Yönetim Kurulu üyelerinin de katılımıyla, okul binasında yapıldı.
 
15 meslek dalında“Mesleki Eğitim” veriliyor
 
İnşaat işçileri, MERYAP, Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Atatürk Endüstri Meslek Lisesi'nin işbirliğinde 15 meslek alanında toplam 40 saat eğitim alacak.
 
Eğitimler, Mersin Atatürk Endüstri Meslek Lisesi okul binasında, öğretmenler tarafından verilecek ve eğitim sonunda işçilerin alacağı yeterlilik belgesi, “Yapı Müteahhitlerinin Kayıtları ile Şantiye Şefleri ve Yetki Belgeli Ustalar Hakkında Yönetmelik” gereği  “yetki belgesi” vasfı da taşıyacak.
 
Eğitim verilecek meslek dalları arasında; betonarme demirciliği, boyacılık, duvarcılık, elektrik tesisatçılığı, PVC doğrama ve montajcılığı, yapı düzey kaplamacılığı, yapı yalıtımcılığı, ahşap betonarme kalıpçılığı, sıvacılık, sıhhi tesisatçılık, demir doğramacılığı, ahşap doğrama ve kaplamacılığı, yapı ve dekorasyon, tesviye betonculuğu ve düz işçilik gibi inşaat sektöründeki en temel alanlardan oluşuyor. Akşam saat 18.00 – 21.00 arasında okul binasında eğitim alacak olan işçiler, başarılı olmaları halinde mesleki yeterliliklerini tamamlamış olacak.
 
Belgesiz çalışmanın cezası en az 500 TL
 
MERYAP Başkanı Nesim Ekinci, inşaat işçilerinin eğitimi ve belgelendirilmesiyle ilgili Mersin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Atatürk Endüstri Meslek Lisesi ile iş birliği yapmaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, Mersin İnşaat sektöründe kalitenin artırılması için önemli bir adım atılmış olduğunu belirtti. İş Kanunu’nun 85. Maddesi gereğince Ağır ve Tehlikeli işlerde çalışan işçilerin “mesleki yeterlilik belgesi” ne sahip olması gerektiğini söyleyen Ekinci, söz konusu belgeye sahip olmayan işçilerin çalışmasının yasak olduğunu ve aksi taktirde müteahhidin en az 500 TL cezai yaptırıma uğradığını belirtti.
 
Zorunlu eğitim saati artırılıyor 
 
İş Sağlığı ve Güvenliği yasasına göre, mesleki yeterlilik belgesi alabilmek için bir işçinin en az 32-40 saat arasında, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı eğitim alması gerektiğini söyleyen Ekinci, “Fakat yasada yapılan yeni düzenlemelerle zorunlu eğitim saatinin 700 saate kadar çıkarılması öngörülüyor. İşçilerimize önerimiz, söz konusu değişiklik yapılmadan biran önce eğitimlerini almalarıdır” diye vurguladı.
 
İnşaat işçilerinin eğitim programına katılmak için MERYAP'a başvuru yapabileceklerini söyleyen Ekinci, başvurular için kimlik bilgisinin yeterli olduğunu belirtti.
 
Okul Müdürü Murat Akbaş ise, okullarının söz konusu eğitimleri verebilmek için gerekli alt yapıya sahip olduğunu ve işçilerin eğitimine katkı sunmaktan memnuniyet duyacaklarını söyledi. Konuşmaların ardından protokol törenine geçildi.
 
İmzalanan protokolün ardından MERYAP Yönetim Kurulu üyeleri okulu ve Atölyeleri gezerek, verilen eğitimi yerinde gözlemledi.
 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..