Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '09

 
Kategori
Yolculuk
 

Merzifondaydım

Merzifondaydım
 

Baştan söyleyeyim! Bu yazım daha önce burada veya bir başka yerde yayınlanmadı. Bu gidişimde oldu olanlar!

Sabah altıda Merzifon’a indim! Otogarın hemen yanında bir lokantaya girdim. Kapıda ''kuzu kelle bulunur'' yazıyordu.

''Çorbanız çıktı mı hemşerim?''

'' Ezogelin var, tavuk suyu var!''

''Bir tavuk suyu alayım!''

Çorbayı getirdi önüme koydu.

'' Siz yabancısınız galiba?''

''Nereliyim tahmin et!''

''Trakyalı mı?''

''Bilemedin! Adapazarlıyım! Nasıl benzettin beni Trakyalıya usta?''

'' Askerliğimi orada yaptım ben! Çoğu sarıdır!''

''Çingeneleri de mi?''

''Sarısı da var! Gördüm!''

''Yok ben çingene değilim!''

Biraz sonra benden genç biri girdi lokantaya!

''Ne yemeğin var usta?''

''Çorbamız var. Ezogelin ve tavuk suyu!''

''Köfte yok mu?''

''Yaparım istersen!''

''Yap bir porsiyon!''

Lokantacı köfteleri pişirdi servisini yaptı.

''Ne içersin ? Kola ayran gazoz?''

''Ayran!''

''Büyük bardakta mı , küçük bardakta mı olsun?''

''Kafana göre getir be usta!''

Lokantacı gitti küçük bir bira bardağına koydu ayranı getirdi!

Lokantacıya, hesabı öderken takılacaktım ama vazgeçtim!

Ali’yi aradım!

''Geldim, gel beni al!''

Merzifon’un her tarafını gezdirdi bana. Sokak sokak! Öğleye doğru üsse gittik. En az elli tane çay on tane sütlü kahve içirdiler bana!

''Vay Ali’nin babası gelmiş! Asker çay getir!''

Her seferinde başka bir asker getiriyor!

''Nöbeti devrederken Ahmet Abiye çay verildi yaz! Öldüm kardeşim çay içe içe!''

''Türk kahvesi yapalım Abi!''

Bir de Türk kahvesi içtim en son!

Ali uçuştan geldiğinde güzel bir tavuklu güveç yedik pilavla! Ancak rahatladım!

Akşama doğru komutanı izin verdi de geldik eve! Gece ona kadar bir uyumuşuz!

Ali’yi uyandırdım!

''Oğlum ben gideyim!''

''Yarın gidersin baba!''

''Olmaz! Gördük görüştük tamam! ''

Garaja geldik. Yazıhanedeki görevli tanıyor Ali’yi.

''İyi araba olsun ha! Babam rahat uyusun!''

'' Tamam komutanım! ''

"Önemli değil , yolda uyuyamam!"

İki çay da orada içtim! Hava hafiften çiselemeye başlamıştı ki otobüs geldi. Bindim.
 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..