Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Mesajla yardım

Oldum olası dayatmalara, yönlendirmelere karşı tavrım pek olumlu olmamıştır. Herhangi bir konuda her insan eğer dış desteğe ihtiyacı yoksa kendi kararlarını özgürce kendisi vermelidir. Geçmiş bir zamanda, odama memur elinde liste ile girdi, muhasabecide çalışan bir kız için düğün hediyesi alacaklarmış, siz de katılır mısınız? dedi. Nazik bir şekilde reddettim. Bı kızımızı göreve başlayalı altı ay olmasına rağmen hiç görmedim, tanımadım, kendi kendime bari bir yüzünü görseydik diye düşündüm. Üstelik bir gün masamda bu kızın düğün davetiyesini de gördüm. Tabi gitmedim, aradan bir yıldan fazla zaman geçti kızı hala görmedim, tanımadım, neyse.

Son günlerde yardımsever milletimiz yine cömertliğini gösterdi, devlet ileri gelenleri yardım kampanyası düzenlemişler, uzak doğuda muhtaç müslümanlara para ve eşyalar gönderiliyormuş. Herkesin kendine göre bazı prensipleri olabileceği gibi ben de mesajla yardım yapmama prensibine sahibim. Dairemize yakın bir büfede oturuyordum, şahsen gördüğüm, işi gücü de olmayan biri, büfeci arkadaşa adeta baskı kurarak mesajla yardım yapmasına muvaffak oldu. Büfeci arkadaşım telefonla yardım mesajını tamamladıktan sonra bana dönerek,' abi sen de yardım yapsana' dedi. Ben zaten olayı izliyorum ve rahatsız oldum. Çünkü bu yardım arkadaşımın özgür iradesiyle yapılmamıştı. Ben de yardım ettiren şahıs duyacak şekilde ' sen kendi işine bak' dedim.

Gelelim devlet büyüklerinin yardım sevdasına. Beyler yardımlarınızı kendi kesenizden yapsanız ve de gizli olsa daha iyi olmaz mı? Kızılay yardım etsin sözüm olamaz, devlet bütçesinden yardım etsin, tüm millet adına hayırlı olur. Ancak yardım kampanyaları düzenlerlerse ben de prensiplerime uyarım. Adı üzerine yardım, gönüllü yapılan bir hadise, zorlamayla, emirle olmaz. Libyalı isyancılara gemi dolusu tl kolileri gönderiyorsunuz, Uzak Doğu müslümanlarına da gönderebilirsiniz.

Benim kafamın almadığı elden kolilerle gönderilen paraların devlette muhasebe kayıtları nasıl yapıldı, işlem yürürlükteki mevzuata uygun mu, teslim kime ve ne tür belgeyle yapıldı. Suistimale açık bir konu. Mesela, Ankara'dan yüz koli nakit para gönderilmiş olsun, o yüz koli tam teslim edildiğinin garantisi mi var? İmzalatırsın ordaki isyancıların başına yüz koli tl teslim ettim diye, fiilen kırk koli tl teslim edersin, gerisi?

Yardım kampanyası deyince bana bir şeyler oluyor, aklıma Deniz Feneri gibi hadiseler geliyor, prensip olarak yardıma kendim karar veririm, kendim uygun gördüğüme imkanım ölçüsünde yaparım. Gizlilik esasına uymalıyız.

Hayırlı ramazanlar dilerim.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..