Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '10

 
Kategori
Eğitim
 

Meski personeli, ilk yardım konusunda eğitim aldı

Meski personeli, ilk yardım konusunda eğitim aldı
 

MESKİ PERSONELİ, İLK YARDIM KONUSUNDA 16 SAAT SÜREN EĞİTİM ALDI.


MESKİ Genel Müdürlüğü ve Türkiye Kızılay Derneği Silifke Şubesi işbirliğiyle MESKİ personeline ilk yardım eğitimi verildi.

Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi (MESKİ) Genel Müdürlüğü personeli, acil durumlarda gerekli müdahale için ilk yardım konusunda 16 saat süren temel eğitim aldı. Eğitiminde yüzde 85 oranında başarı kaydeden kursiyerlere ilk yardım sertifikası ve Sağlık Bakanlığı onaylı uluslar arası geçerliliği bulunan ilk yardım belgesi verilecek.

MESKİ Teknik Hizmeteleri Toplantı salonundaki kurslar, 15’şer kişilik 2 grup halinde gerçekleştirildi. Türk Kızılayı gönüllü ilk yardım eğitimcileri Nuran Sarıoğlu ve Silifke Kızılay Şube Başkanı Mustafa Beceren tarafından, kursiyerlere; İlk Yardım Temel Uygulamaları, İnsan Vücudu İle İlgili Bilinmesi Gerekenler, Olay Yerinin Değerlendirilmesi, Temel Yaşam Desteği (Suni Solunum ve Göğüs Basısı), Boğulmalar, Kanamalar, Bilinci Kapalı (Koma) Olan Hasta /Yaralıya Yaklaşım, Şok, Diğer Acil Durumlarda İlk Yardım, Vücuda Yabancı Cisim Kaçması, Kırık, Çıkık ve Burkulmalar, Yaralanmalar, Kafatası ve Omurga Yaralanmaları, Isı Dengesi Bozuklukları, Hayvan Isırmaları ve Böcek Sokmaları, Zehirlenmeler, Hasta Yaralı Taşıma Teknikleri ve müdahale yöntemleri gibi konularda eğitim verildi.

Kurs 2 şer gün olmak üzere 16 saat sürdüğünü, her bir kursiyer, gerekli eğitimin ardından hasta ve yaralıya acil müdahale edebilecek temel bilgi donanımına sahip olacağını ifade eden Silifke Kızılay Şubesi Eğitmeni Nuran Sarıoğlu , ‘’Böylelikle ilk müdahale sırasındaki olumsuzlukların da önüne geçilecek’’ dedi

Türkiye Kızılay Derneği, Silifke Kızılay Şubesi Eğitmeni Nuran Sarıoğlu, verilen eğitimde bilgilerin pratik ve teorik olarak kursiyerlere aktarıldığını, eğitimin sonrasında yüzde 85 oranında başarı kaydedenlere uluslar arası geçerliliği bulunan Sağlık Bakanlığı onaylı, ilk yardım sertifikası ve ilk yardım kartı verileceğini söyledi.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..