Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '11

 
Kategori
Eğitim
 

Meslek eflasyonu, Sosyal enflasyon devam ediyor!

Meslek eflasyonu, Sosyal enflasyon devam ediyor!
 

http://memurhaber.blogspot.com/2011_07_17_archive.html


Dün akşam bir TV kanalında iş atama bekleyen öğretmen adaylarından birini dinledim. Söyle diyordu "şu anda 2 sene hiçbir ücret almadan Hakkarı’nın Yüksek Ovasında görev yapmaya hazırım. Yeter ki 2 sene sonra atamamı yapsınlar. Yüreğim burkuldu. Daha fazla dinleyemedim bu 32 yaşındaki öğretmen adayını..

1990’ ların ortalarında ülkemizin ilerleyen yıllarda çok fazla sayıda öğretmene ihtiyaç duyulacağı haberleri ile doluydu basınımız. Çocuklarım liseyi bitirmek üzereydi.

İnceledim ve şu tespiti yaptım. Eğer çocuklarım kısa zamanda öğretmen yetiştiren Üniversitelimizin en çok ihtiyaç duyulan bölümlerden mezun olurlarsa mutlaka bu saygın mesleğe kavuşabilirler dedim ve o plan üzerine çocuklarımı yönlendirdim. İtiraz ettiler. Çok yüksek puanları vardı. Hatta okulda “yüz puan fazla ile bu okulu yazan bir inek var” diye kızımla alay ettiler.

Ama ben yılmadım, çocuklarımı o düşünceden koparmadım, mezun oldular ve kutsal mesleğe başladılar.

Bugün 200.000 fazla öğretmen adayı var.

Ülkemizi yönetenlerin iyi planlama yapmaması bir yana biz de hazıra konmaya çalışıyoruz.

Her zamanın kendine has durumu var.

Mesela tarımda Allah verirse, güneş olursa karpuzlar iyi olacak diyen ülkeler var, üretim planlaması yapan ülkeler var.

Ama önce çiftçi bilinçli olacak.

Tarımsal planlama yapmasını yönetenlerden isteyecek. Velev ki, onlar anlamasın, kolayına kaçsınlar, dayatacak ve mutlaka bir plana bağlı olarak üretim yapılmasını sağlayacak.

Görüyoruz, her sene tarımsal üretim sahalarımızda yapamadığımız planlama nedeniyle bazı ürünler bazen rezil bazen vezir oluyor. Hak getire. Düzelmez. Üretim planlamasına geçemedik. Ülkemizin gerek duyduğu branşlarda insan yetirmeyi de beceremiyoruz 40 senedir. Bu zamanın hastalığı değil ki. Bölüm mezunlarına öğretmenlik yaptırmak için formasyon almalarına imkan verdik.

Madem ki o bölümü yazdın neden formasyon alarak zamanında o mesleği seçmiş insanların yoluna taş koyuyorsun.

Vatandaşın sorumsuzluğunun yanında yönetenlerin de ilgisizliği ve kolaya kaçma arzuları sosyal ve beşeri enflasyonlar yaratıyor.

Sokaklar işsiz Ziraat Mühendisleri ile dolu.

Geliyor biri onları da öğretmen yapacak kanunlar yapıyor. İnanılacak gibi değil.

Öğretmen bir ülkenin en değerli varlığıdır.

Kendileri de özeldir yetiştirilmeleri de özel olmalıdır. Yani özel seçilmiş insanlar olmalıdır.

Aslında doğrudan öğretmen yetiştiren kurumlardan mezun olanlar ihtiyaca göre düzenlenebilirdi. Öğretmen liselerinden başlayarak bu kutsal mesleği hakkı ile yerine getirecek insanlar adım adım, kuralına uygun ve yeterli sayıda yetiştirilebilir, o planlamalar yapılabilirdi.

Maalesef onun da enflasyonunu yarattık. Hata hem bizde hem yönetenlerde. Çok inciten bir durum... Allah kolaylık versin beklenti içinde olan çocuklarımıza...

Sevgi ve saygılarımla...

 

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..