Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Meslek liselerinde veli toplantıları

Meslek liselerinde veli toplantıları
 

Veli toplantıları her öğretmen için önemlidir. Önemli olmak zorundadır. Bu toplantılarda eğitim ve öğretim bir bütünlük içerisinde değerlendirilir. Veli toplantıları öğrenci başarısını artırmaya dönük olarak karşılıklı etkileşimi sağlar.  Bir şeylerin değişmesi bu etkileşimlerin artması yoluyla sağlanır.

Veli toplantılarında öğrencinin “not durumuna göre başarılı” olup olmadığını konuşmaktan kaçınılmalıdır.

Bu tür bilgiler veli açısından da “başarı ölçme” olarak değerlendiriliyorsa e-okul veli bilgilendirme sistemi tam da bu iş içindir. E-okul sisteminde “öğrenicinin merak edilen(!)” dış başarısıyla ilgili bilgiler mevcuttur.

Velilerimiz birçoğu “öğrenimin bir bilim dalı” olduğunu unutarak ve veli toplantılarının “öğrencinin gelişimine yardımcı” olacağı gerçeğinden uzaklaşıp, tek tek kendi çocuklarının durumlarını öğrenmeye çalışmaktadır.

Öğrencisinin not ve genel durumu iyi olamayan birçok veli, diğer velilerin yanında öğretmenden “iyi olmayan sözler” duyacağı endişesiyle toplantıya gelmiyor.

Durumu iyi olan öğrencilerin velileri de öğretmene diğer velilerin yanında, “benim çocuğum nasıl” diye sorarak kendi dış başarı seviyesini artırma peşinde olduğundan “olan,” çocuğu başarısız olmasına rağmen toplantıya katılan az sayıda veliye oluyor.

Öğretmen de kullandığı olumlu veya olumsuz sözlerin öğrencilerde yapacağı tahribatı hesaplamadan durumu sorulan öğrenciler hakkında tek tek yargıda bulunuyor. Hatta toplantı sırasında başarısız öğrenci velisinin asıl gelmesi gereken olduğunu öğrencinin ismiyle ve yüksek sesle diğer velilere duyurma hatasına düşebiliyor.

Diğer yandan öğretmen “psikolog” değil ki. Öğretmenler kendi branşında eğitim alan ve kendi branşındaki bilgileri önündeki programa göre öğrencilere aktarandır. Sanırım velilerin en büyük yanılgısı bizleri,  “Liselerde” çalışan öğretmenleri “dadı” psikolog ve öğreticiden çok eğitmen terbiye edici olarak görmeleridir. Bu da süratle değiştirilmesi gereken olumsuz bir “paradigmadır”

Aldığımız “Pedagojik formasyon” öğrencinin psikolojisi hakkında karar vermek ve hüküm yürütmek için yeterli değildir.

Bu anlamda öğretmen sadece sorunlu öğrenciyi tespit eder ve rehberlik servisine bildirir. Aksi halde öğrenci hakkında söylenecek yanlış olan herhangi bir sözün sorumluluğu çok ağır olacaktır.

Veli toplantısına katılan öğretmenler kendi dersleri kapsamında öğrenci not başarısını artırabilmek için neler yapılması gerektiği ve velilerin bu konuda üzerine düşen sorumluluklarla ilgili açıklayıcı bilgiler vermelidir.

Anadolu Liselerinde okuyan öğrencilerin birçoğunun çoktan Üniversite okuma gibi amaçları hedefleri var. Çalışmalarını buna göre düzenleniyor.

Oysa Meslek Lisesi öğrencilerinin belirgin bir hedefi yok. Üniversite şansını büyük ölçüde “TEOG” sınavlarında kaybetmiş, şimdi hem meslek öğrenme hem de Üniversite şansı için zorlanıyorlar. Yani aslında velileri zorlayıp duruyor. Bu zorlama hem veliyi hem öğrenciyi her açıdan yıpratıyor. Sisteme olan güvenirlik kaybediliyor.

Meslek öğrenimi son derece pahalı bir sistemdir. Bu sistemde hem devlet hem veli hem de öğrencinin maddi ve manevi kayıpları çok büyüktür. Çünkü çıktı işe yaramıyor. Mezunların büyük bir bölümü (Mezunları izleme programında yerleşik bir işe yerleşen 25-30 yaş gurubu gerçekten izlenirse sonuç ortaya çıkacaktır) bazı alanlarda %90 a varan bölümü kendi mesleklerinde kalmıyor.

Özellikle Alan şefleri ve sınıf öğretmenleri “meslek Lisesinde okuyan öğrencilerin özelliklerini, içinde bulundukları yaşına bağlı değişimlerin farkında olmaları velilere anlatılmalıdır. Öğrencinin Meslek liselerine gelmekle Üniversite şanslarının ne olduğu, meslek lisesi sisteminin bütün yönlerini velilere aktarmalıdır.

Bir hocamızın dediği gibi, “Her meslek öğretmeninin veli toplantısında velilere söyleyeceği bir şeyleri olmalı.

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..