Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Meslek Seçimi Çok Mühim ..

İnsan zorda kalırsa aç kalmamak, ailesine bakmak için geçici olarak her şeyi yapar, her işte çalışır. Bu olağan bir çabadır.

Ama çocuklarımız kendine meslek seçerken ne kadar doğru karar veriyorlar?

Aslında karar falan verdikleri yok.

Ne istediklerini, neye yetenekli olduklarını bile bilemedeni giriyorlar üniversite sınavına. Puanlarının yettiği bir üniversiteye kapak atıp, dört senelerini orada harcayıp, sonra da hayat onları nereye savurursa o yolda ilerliyorlar. Ülke gencinin durumu bu.

Çoğumuz ne sevdiğimiz işi yapıyoruz ne de yetenekli olduğumuz alanda çalışıyoruz.

Oysa ne demişler, “Sevdiğin işi yaparsan, o iş sana ağır gelmez.

Ömrün boyunca çalışmazsın”. Ben Kayseriliyim.

İki Üniversite bir yüksek okul mezunuyum. Ama.. Okuyun .(Bir Kayseri efsanesi.)

“Eskiden Kayserililer işe yaramaz, bir şey olamayacak  der, çocuklarını okuturlardı. Ben  de küçüklüğünde kardeşlerimle birlikte yazları babamızın yanında çalışırdık. Getir-götür gibi ne iş verirlerse yapardık.

Bir gün babam geldi ve ‘Özcan benim odama git, seninle konuşacağım’ dedi.

 Odaya gittim. Babam ‘Oğlum, seni çok denedim, çok sınadım. Senden bir şey olmaz! Ablan, abilerin tamam ama senin tek bir şansın var. Oku’  senden zanaatkar olmaz dedi.

Sonumun ne olacağından, o kadar korkmuşum ki hâlâ okuyorum. Yazıyorum.

Aslında hepimizin diğerlerine göre daha başarılı olacağı, bize kendimizi daha iyi hissettirecek, zevk alacağımız işler var.

“Bizden geçti” diyorsanız bari çocuklarınızın geleceğini planlarken onları kazandığı üniversite ya da bölüme göre değil; yeteneklerine, hayallerine göre yönlendirin ki evlatlarınız da mutsuz bir topluluğun üyesi olmasın.

 “Bir sene kaybetmesin” diye çocukları bütün ömrünü sevmeden yapacakları işlere mahkum etmeyin. Kendiniz için de durun bir daha düşünün;

 

ozcanvural33@hotmail.com

 

 

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..