Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Meslek seçimi eğitimine yönelik bir proje

Meslek seçimi eğitimine yönelik bir proje
 

Son günlerde üniversiteye hazırlanan öğrencilerde sıkça rastladığım bir durum var.

"Kararsızlık"

Ne iş yapacağına, hangi bölümü seçeceğine karar veremiyorlar. Ülkemizde yetenekler doğrultusunda bir yönlendirme yapılmayınca da gençlerin bu duruma düşmesi normal tabi.

Kısa bir araştırma yaptım. Öğrencilerin meslek seçiminde birinci etken aile, ikincisi kendi tercihleri diye gidiyor ve son sırada rehber öğretmenler var. İlk sıralarda yeralması gereken rehber öğretmenler nedense son sırada. Etkinlikleri tartışılmaya başlanıyor.

Bir akrabamın üniversiteye hazırlanan kızıyla konuşurken, yine bu konu açıldı ve bana birçok tercihten bahsetti. Hiçbirinden emin değildi. Her seferinde "offf" çekiyordu. Pek üstünde durmadım açıkçası. "Sen en iyisini yaparsın" dedim. Bir yetişkin telkin cümlesi kurdum. Yani ben de onu bunalımı içinde yalnız bıraktım.

Sonra başka bir akrabamın oğlu. Yine aynı sorun.

İlk görüşmede söylenen bir söz uyanmamı sağladı. "Keşke bir hakim tanıdığım olsa, ona da sorabilsem."

İşte buydu. Öğrenciler meslek seçimi kararsızlığında, meslek sahipleri de mesleklerinden konuşmaya bayılır. Neden bunları seminerler şeklinde biraraya getirmiyorum diye düşündüm. Hatta daha ileri gittim işyerlerine ziyaretlerle mesleği bir nebze olsun yaşamalarını, kendilerine uygunluğunu test etmelerini sağlayabilirim dedim.

Sistemi detaylandırıp projelendirdim ve destek için bazı büyük dersanelerden yardım talep ettim. Ancak hiçbir şekilde destek gelmedi.

Sanırım özel eğitim kurumları yapılan işlerin yeterli olduğunu düşünüyorlar ve daha fazla iş yükü istemiyorlar. Ama rehberlik öğretmenleri de verimsiz çalıştırılıyor.

Bu sistem eğitim etkinliğini arttıracağı gibi, maliyetlerinin düşmesini ve reklam avantajını da beraberinde getirecek.

Seminer ve uygulamanın yanında düşündüğüm diğer fonksiyonlarla (sigorta vb.) beraber tam anlamıyla mükemmel bir sistem ortaya çıkacaktı.

Sonuçta bu ülkede yaşadığımı yine unuttum galiba. Fakat gençlere destek vermek isteyen ben ve benim gibiler oldukça daha aydınlık yarınlara ulaşma umudum hiç bitmeyecek.

 
Toplam blog
: 13
: 2913
Kayıt tarihi
: 28.11.06
 
 

Dünya sımsıcak günlerini verdi ona o sonbahar, geçti sonsuzluktan usulca. Artık acılanma vaktiydi, a..