Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1307
 

Meslek seçimi ve ipuçları.

Meslek seçimi ve ipuçları.
 

İnsanlar mesleklerini seçerken ekonomik yönünün yanında ilgi alanlarınıda hesaba katmalıdır. Çünkü bireyin hayatının üçte biri mesleki etkinlikleri içermektedir.

Meslek ;Kendini ifade edebilme ,kendi isteklerini gerçekleştirme ,yetneklerine uyma ,merak duygusunu tatmin edebilmelidir. Kimliğimizin gelişmesinde en önemli katkıyı mesleğimiz içerir. Yetenek ve becerlerimizim ortaya çıkmasını sağlar. Çevre ve dünya ile bağlantımızı sağlar. Mesleğimiz bizi mutlu edebilmelidir. Zorla seçilmiş mesleklerde ilerleme ve başrılı olma ihtimalimizde düşüktür.
Öğrencilerimiz öncelikle yetenek,ilgi ve becerilerini ortaya çıkarmak zorundadır. Yetenek ve becerilerini ancak sosyal faaliyetlerle ortaya çıkabilir. Değişik okul faaliyetlerine katılarak hangisinin mutluluk verdiği ve becerilerimizin hangi alanda olduğunu ortaya çıkarmalıyız.
Avrupa'da öğrenciler 6.sınıfa başladıklarında yani 11 yaş gurubunda iken meslek seçimi için hazırlığa başlarlar. Sosyal faaliyetlere katılarak,arkadaş guruplarında bulunarak,çalışan kişilerden bilgi alarak hem kendilerini tanımaya başlarlar hemde meslekleri. Ne yazık ki Türkiye'de en son noktada tercih yapılmaktadır. Hatta Üniversitede puanınız neyi tutarsa o mesleği seçersiniz.
Öğrencilerimiz kendini tanımalı ,ne istediğini bilmeli, meslekleri tanımalı ,ailelerin baskısı olmamalı. 11 yaşındaki çocuk kendisini meslek seçimi için hazırlamalıdır. Çok çabuk verilecek bir karar olmadığı için 6 yıl öğrencinin doğru karar vermesinde etkili olacaktır.
kişisel özelliklerini öğrenci bilmelidir.
seçeceği mesleğin özelliğini bilmelidir.
ilgi alanlarını hesaba katmalıdır.
Hangi alanda yetenekli olduğunu bilmelidir.
Yaşamda önceliklerini bilmelidir.
Bunları bilen çocuk meslek seçme olgunluğuna gelmiş demektir.
Sağlığını hesaba katmalıdır. Mesela gözleri bozuk olan kişi pilot olamaz. Öğrenci Mesleklerin aradığı kriterleri hesaba katmalıdır .
Bulunduğunuz konum ve ekonomik durumuda hesaba katarak meslek seçmelisiniz.
Öğrenme stilini öğrenci öğrenmeli ve meslek seçerken öğrenme stililinin içerdiği meslek alanından meslek seçmelidir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

belki de yaramı kaşıdığındandır, yazınız hoşuma gitti. pek âdetim değildir ama benim de geçen sene yazdığım bir yazı var bu konuda, "benim dilim yanık". belki ilginizi çeker. mesut bey'in yorumuna verdiğiniz cevaptaysa her neslin daha iyi geldiğini söylemişsiniz de, ben katılmıyorum. mesut bey'in dediği gibi her geçen gün "taş koyanlar"ın sayısının arttığını, öğrencilerin de etkinliklere öncülük etme isteklerinin azaldığını görmekteyim ben. zamanında liselerdeki, kolejlerdeki öğrenciler ülke çapında öncülüklerde bulunurlarken şimdi il çapında bile bir şey yapmak istemiyorlar. 3 sene önce okul çapında seçimlerle temsilciler seçilmeye başlandı (aslında eskiden beri olması gerekiyordu meb'in tüzüğüne göre), ama neye yarar. sınıf içindeki seçimi 1 oyla nasıl kaybettiğimi duymak istemezsiniz. neredeyse seçime amerika'nın bile parmağı karışacaktı. sağ olsunlar(?), amaca bağlı kalarak(?) demokrasiyi öğrettiler. her ne ise... bazen abartılı bulsam da yazılarınızı okumaya devam edeceğim.

Burak Durukan 
 12.07.2008 4:27
Cevap :
Teşekkür ederim. sistem kendisini devamlı tamamlıyor. Yeni neslin artıları eğitim üzerine ,eksileri sosyalleşmede insan unsurunun az olması. Daima bir tarafta eksik tüm nesiller için mevcuttur.  12.07.2008 16:37
 

Dünyanın bir çok ülkesinde; Temel eğitimden başlar ve lise sonuna kadar devam eden süreçte uzaman öğretmenle birlikte çocuk karar verir. Meslek başlama yaşıda 19-22 dir. Bizim kültürümüz ve kültürümüzün devamı olan sistemimizde, mesleği çocuklar için Anne yada Babalar seçer. Ösym deki duruma değinmişsiniz zaten. Meslek seçimi Uzman öğretmenler ile çocuklara bırakılmalıdır. Bunun içinde kesinlikle bir reform yapılmalı, ÖSYM kaldırılmalı ve kültürümüzü bu açıdan yargılamalıyız. SOnra yukarıda anlattıklarınız güzel noktaları düşünebiliriz. Saygılar sunarım.

DurmuşGüler 
 16.10.2007 11:56
Cevap :
Teşekkür ederim.  16.10.2007 16:57
 

Günümüz Türkiyesinde, öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinin çoğu ,formasyon verme konusunda yetersizdir.Formasyon adı altında sıkıcı ders notları yüksek maddi bedeller ödettirilerek ezberlettirilmektedir. Uygulama yokedilmiştir.Köy enstitülerinde öğretmen ''Yaşayarak öğrenmekteydi.''Yirmi yıl eğitim fakültesinde,Sınıf Öğretmenliği Alanında Öğretim Elemanı olarak, öğretmen adayı yetiştirdim.Devamlı tiyatro oyunları yazdım,yönettim ve öğrencilerimle paylaştım.İnanın, koca fakültede benden başka sosyal etkinlik yapan hoca yoktu.Folklörle de yoğun ilgilenmiştim.Siyasetle uğraşmayı alışkanlık haline getiren hocaların çoğu da benim uğraşlarıma hep ''Taş''koydular...Vatan-millet nutukları ya da ''Fukara Edebiyatının'' siyasetini yapanlar yüzünden şimdiki birçok öğretmen,''Memur''zihniyetiyle dersine giriyor-çıkıyor...Bunlarla yetenek tahlilinin yapılması ne kadar zordur...Değil mi? Sizi anlıyor,destekliyor ;ama gelecek açısından ,boş yetişen gençler için de üzülüyorum...Saygılarımla...

Mesut Selek 
 13.10.2007 20:35
Cevap :
Mesut bey çok haklısınız ama her nesil bir öncekinden iyi geliyor. Bir yerlerden başlanmalı. Veliler çok büyük etken .Ana baba okulları arttırılmalı.  14.10.2007 20:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 285
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 4004
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster