Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '07

 
Kategori
Meslekler
 

Meslek seçimi

Meslek seçimi
 

Konu resim ile ortaya çıktı desem yanlış olmaz.

Ancak maalesef yaşadığımız şu günlerin belkide en büyük sıkıntısı bu . İşe göre adam değil , adama göre iş . Adam dedimse genel anlamda söyledim aynı şey bayanlar için de geçerli. Diyeceksiniz ki "iyide bu zaten toplumsal bir sorun." Bende biliyorum. Ama bu tarz sorun olarak görülen konular konuşularak , tartışılarak , dile getirilerek ve gençler uyarılarak yol alabiliriz gibi geliyor bana. Tabii ki ülkenin ekonomik yapısı , gelir seviyesi göze alındığında herkesin yapmak istediği işe girip çalışma ve hayatını sürdürebilme şansı çok çok az. Kabul ediyorum bu önümüzde çok ciddi bir sorun. Ancak en azında gençler daha donnımlı bir yapı ile hayata başlayabilirler gibi geliyor bana. Yani kabaca kalifiye elaman tabirinde olduğu gibi kendilerini yetiştirmeliler. En basiti yabancı dil ...

Okullarda zorla verilmeye çalışmak yerine gönüllü olarak almaya çalışsak. Bir yetmez en az iki desek... Neden olmasın. Liseyi bitiren her gencimiz ana dili gibi bir kaç yabancı dil bilse fena mı olur. Bilgisayar kullanmak ? cep telefonlarımızın özelliklerini öğrenmeye harcadığımız zamanın yarısını bilgisayar kullanımına ayırsak çokta güzel olur. Sizlere program yazılımını öğrenin demiyorum. Ancak biraz da insaf diyorum.. Bir meslektaşın iş yeri ile ilgili bir kaç örnek vereceğim. 80 e yakın farklı bölümler ve farklı üniversiteler olmak kaydıyla üniversite mezunu personel var. Bakıyoruz bu insanların hayatlarının yarısı eğitim ile geçmiş . Eğitilmişler ancak mesleki bilgilerle. Tabi o da ne kadar tatmin edici o ayrı bir tartışma konusu . Şimdi bu insanlar hasbelkader bu işe girmiş çalışıyorlar. Ancak meslekleri gereği bilgisayarın başına oturduklarında ilk bir ay boş boş bakıyorlar. Hadi küçük bir eğitim idare eder düzeye geliyor belki. Ancak zorla itekaka ... "Hadi gelişmeleri takip edelim , kaynakları yabancı yayınlayı tarayalım" diyorsunuz yabancı dil bilen yok ! Tabii sadece kendileri değil eğitim sistemide sorumlu . Ancak kendimize de biraz pay çıkaralım.

 
Toplam blog
: 54
: 742
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

Ev hanımıyım. Gıda mühendisiyim. Ancak şu anda çalışmıyorum. Evim işim olmuş durumda. Amatör olarak ..