Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '10

 
Kategori
Eğitim
 

Meslek Yüksekokulu kimin sorunu?

Türkiye’de, başta YÖK olmak üzere yükseköğrenimin sıkça tartışıldığı platformlarda meslek yüksekokulları hep bir sorun olarak ele alınır. Sanayiye ve hizmet sektörüne ara eleman yetiştirmek amacıyla ilçelerde kurulan, çoğu lise binasından bozma yapılarda üniversite taklidi yapan bu kurumlardaki en önemli sorun kalitedir.

Akademik hayatta kalitenin bir çok unsuru vardır. Eğitim, öğretim, idari ve destek hizmetlerden oluşan bu unsurların tamamı kaliteyi yakaladığında ancak kaliteli bir yükseköğrenimden bahsedilebilir.

Bir MYO düşünün ki fiziki yapı mükemmel, laboratuar, atölye, kütüphane hepsi var ama derse girecek yetkin öğretim görevlisi yok. Tam tersi de olabilir. Fizik yapı da tam, kadro da mükemmel, peki ya öğrenci kalitesi .Sınavsız geçiş sistemiyle öğrenci alan programların derslerinde traji komik hadiseler yaşanıyor. İlköğretim ve liseden çıkıp gelmiş ama matematiğin temel bilgilerini bilmeyen, dil bilgisi ve Türkçe bilgisi yok denecek kadar az, ülkenin ve dünyanın gündeminden bihaber bu çocuklar iki yılda nasıl dış ticaretci, bankacı, sigortacı olur? Olursa ne kadar olur …Gerçekten endişe verici bir durum.

MYO larda okutulan İngilizce inanın ilkokulda verilen bilgilerden öte geçemiyor. Geçemiyor çünkü öğrenci anlamıyor. Hoca için yaman bir çelişki. Ya “ sen artık üniversiteye gelmişsin, anla anlama ben anlatır geçerim “ diyecek ya da “bilseydim MEBde öğretmen olurdum” diyerek , sabırla sil baştan İngilizce öğretecek.

Bu haftaki dersimizde, “Amerikan Dış İlişkiler Temsilciler Meclisindeki Ermeni Soykırımı oylamasını seyrettiniz mi?“ sorusuna evet diyen sadece bir kişiydi. İki kişi sonradan haberlerden takip etmişti. Diğerlerinin haberi yoktu, nedenini yine kendileri açıkladılar: Bihter...

YÖK sınavsız geçişi engellemedikçe, gelen öğrenci kalitesi artmadıkça, ne akademisyen ilkokul öğretmeninden öteye geçebilir ne de MYOlar liseden.

Turizm İşletmeciliği gibi en parlak programın adını, Ağırlama Hizmetleri yaparak neredeyse bütün ülkede kontenjanların boş kalmasına neden olan YÖK, önce MYO lara gelecek öğrenciler bu sıralarda oturmak için hangi kriterlere sahip olmalı sorusunu cevaplamalıdır.

 
Toplam blog
: 19
: 1037
Kayıt tarihi
: 24.06.09
 
 

ZUHAL EROL Ankara doğumlu. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bö..