Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

Meslekler üzerine küçük bir röportaj..!

Meslekler üzerine küçük bir röportaj..!
 

Bizimkiler Adapazarı merkeze gittiği için ben,

"Fırsat bu fırsat"

diyerek bir güzel dinlenmeye başlamıştım. Elimde bir dergiyle kanepede uzanmışken kapının zili çaldı. Kapıyı açtığımda fotoğrafta gördüğünüz annemin komşusunun yakışıklı oğlu karşımdaydı:

-Ayşe teyze evde yok mu?

*Yok canım, çarşıya gittiler.

-Annem aşure yağmış onu getirmiştim.

*Annenin ellerine sağlık, teşekkür ederiz.

-Şey ben Gökhan Abi ile meslekler üzerine röportaj yapacaktım, anladığım kadarıyla yok. Sizinle yapabilir miyim?

*İnşaat Mühendisi yerine Elektronik Mühendisi farkeder mi? :)))

Küçük kardeşim öğretmeninin verdiği ödevi yani bir meslek sahibiyle mesleği üzerine röportaj yapmak amacıyla sorularını sıralamaya başladı:

-Neden bu mesleği seçtiniz?

*Klasik ama güzel bir soru. Bizim dönemimizde öyle fazlaca meslekleri tanıma şansımız yoktu. Ancak dershanede yapılan mesleki eğilim testlerinde fen ve matematik hep önde giderdi. Yani ya mühendis olacaktım ya da doktor. Ancak her iki mesleği yapan herhangi birisiyle de konuşma şansım olmadı.

"Geleceğin mesleği elektronik ve bilgisayar" olacak kefanetine kendimi kaptırıp bu mesleği seçtim.

-Peki şu an mutlumusunuz?

*Şanslıyım şu an sevdiğim işi yapıyorum. Yurdumuzda maalesef mühendisliğin diğer dalları gibi Elektronik Mühendisliği de hakettiği değeri görmese de yaptığım seçimden dolayı mutluyum. Ama yalan yok, ara ara teknik problemlerle çok boğuştuğumda keşke dediğim anlar da olmuyor değil.

-Mühendis olmasaydınız ne olurdunuz?

*Doktor.

-Neden?

*Yardım etmeyi çok severim. Hele zorda kalmış, sıkıntılı biirisinin derdini gidermek beni sonsuz mutlu eder.

-Peki bizim gibi ileride meslek seçimi yapacak kişilere neler demek istersiniz?

* 1.İyi düşünün, yapmayı düşündüğünüz mesleğin temsilcileriyle bire-bir konuşun. Sizi nelerin beklediğiniz şimdiden öğrenin,
2.Kendi karakterinize en uygun olan mesleği seçin ki, ileri de pişmanlık duymayın. Anne babanızın istedikleri de çok önemlidir. Ancak en mühim olan sizlerin ne istediğidir. Sadece çok para kazanayım diye meslek seçilmez. İleride göreceksin ki herşey para demek değildir.
3. Hangi mesleği seçerseniz seçin, o kulvarda en iyilerden biri olmaya, yani farklı olmaya çalışın ve kendinizi sürekli geliştirin. Bu ülkeyi gelecekte sizler sırtlanıp götüreceksiniz. Bunu iyi yapmanın tek yolu da herkesin işinde en iyi olması.
4. En önemlisi de ne olursanız olun, öncelikle iyi bir İNSAN olun. Çevrenize değer verin, saygı gösterin. Özünde iyilik olmayan hiçbir meslek sahibi insanlığa fayda veremez.

-Çok teşekkür ederim.

*Asıl ben sana teşekkür ederim. Kendine dikkat et, ALLAH'a emanet ol benim küçük kardeşim.

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..