Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Sedanur Macit

http://blog.milliyet.com.tr/sdnr

18 Şubat '13

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
20470
 

Metabolizma nasıl hızlandırılır ?

Metabolizma nasıl hızlandırılır ?
 

1. Güne kahvaltı ile başlayın. Kahvaltıyı atlamanız sonraki öğünde daha fazla besin tüketimi ile sonuçlanabilceği gibi sabah aç kalan vücudun metabolizma hızının düşürmesine neden olacaktır.

2. Bol su tüketin. Su metabolizmayı hızlandırmanın ve kilo vermenin vazgeçilmez parçasıdır. Günlük 3 litre olan sıvı ihtiyacımızın 1,5 litresini sudan karşılamaya çalışmalıyız. Ana öğünlerden önce ve sonra birer bardak, ara öğünlerden önce bir bardak su içtiğimizde 1,5 litreye rahatlıkla ulaşabiliriz.

3. Ara öğün yapın. Az az, sık sık beslenme vücuda metabolizmayı çalıştırma ve yediklerimizi yakma sinyali gönderir. Bu nedenle gün içinde yapacağımız ara öğünler yediklerimizi daha hızlı yakmamızı sağlayacaktır. Ara öğünlerde seçimimizi 1 porsiyon meyve, 5-6 adet kuru meyve, 3-4 adet kraker, 5-6 adet fındık, 2-3 cevizden biri ile birlikte 1 su bardağı süt/ayran veya 1 kase yoğurttan birinden yana kullanmalıyız.

4. Baharat-özellikle kırmızı biber- tüketimini arttırın. Eğer mide probleminiz yoksa yemeklerinize kırmızı biber eklemeniz sindirimin daha hızlı olmasını sağlayarak metabolizmanızı hızlandıracaktır. Ayrıca kırmızı biber ve karabiberin yağ yakıcı özelliği olduğunu da çalışmalar göstermektedir.

5. Sebze-meyve tüketimini arttırın. Sebze ve meyveler yüksek lif içerikleri sayesinde sindirim sistemini hızlandırarak metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar.

6. Yeşil çay tüketin. Yeşil çayın düzenli tüketildiğinde metabolizmayı arttırıcı etkisi vardır. Ayrıca kahvaltıda siyah çay yerine tüketildiği takdirde siyah çayın aksine demir emilimine engel olmayacak ve yediklerinizden daha çok faydalamanızı sağlayacaktır.

7. Süt, yoğurt tüketimine önem verin. Günde 2-3 porsiyon süt grubundan tüketmeye özen gösterin. Süt ve yoğurt Ca ve konjuge linoeik asit içerikleri sayesinde yağ yakımını arttırarak metabolizmayı hızlandırırlar.

8. Düzenli fiziksel aktivite yapın. Haftada 3 kez yapılan 45'er dakikalık aktivite enerji harcamanızı arttırır.

9. Çay, kahve tüketin. Ama dikkat bir şekilde!! Çay ve kahve kafein içerikleri dolayısıyla metabolizma hızlandırıcı özelliktedirler. Ancak mineral emilimini bozmalarından dolayı yemeklerden en az 1 saat önce/sonra tüketilmesi gerekmektedir. Ayrıca 2 fincan kahve ve 3-4 bardak çayı geçmemeye çalışın. Aksi takdirde faydasından çok zararı görülecektir.

Meltem Şahin bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Editör'den Öneriler alanında yayınlanmıştır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için.

Diyetisyen Sedanur Macit 
 06.03.2013 8:11
 

Genç yaşta insan sağlığına katkı bulunan bir misyon üstlenmen takdire değer..Tebrik ediyorum.Yola devam..

Ayperi Ferda Oral 
 05.03.2013 18:09
 

Ben teşekkür ederim saygılar Göksel hanım. Yılmaz bey yorumunuz üstüne biraz değinmeye çalışmıştım aslında sabah sporuna kendi yorumumda. Sadece bu konu üzerinde de bir yazı yazmak isterim tabi, sayıgılarımla.

Diyetisyen Sedanur Macit 
 19.02.2013 15:19
 

Verdiğiniz bilgiler için şahsım adına çok teşekkür ederim.ÇOK ÖNEMLİ BİR GÖREVİ YERİNE GETİRİYORSUNUZ.Daha önceki bloğunuzda yer verdiğiniz Sabah sporu konusunda daha detaylı bilgi verirseniz toplumu uyarmış ve aydınlatmış olursunuz.Saygı ve selamlarımla.

yılmaz çetingöz 
 19.02.2013 0:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 18
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 3066
Kayıt tarihi
: 31.12.12
 
 

Mesleğim olan diyetisyenliğin yanı sıra sağlıklı beslenmeye dair araştırmak, okumak, yani tarifle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster