Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

METABOLİZMANI HIZLANDIR

METABOLİZMANI HIZLANDIR
 

METABOLİZMANI HIZLANDIR


Vücudunuzdaki fazla yağlardan kurtulmak istediğiniz sürede seçiminiz olan bazı besinler metabolizma hıznızın da artmasını sağlar. Yaşamınıza uygun diyet programı ve akıllı besin seçimi ile hem kilolarınızı azaltır hem de metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. 
YULAF
Tahıl grubu içinde posa oranı yüksek tokluk hissinizi artıran sağlıklı bir besindir. Sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlayarak bölgesel ödem sorununuzu azaltır. Kahvaltı ve ara öğünlerinizde 1 dilim ekmek yerine 2 yemek kaşığı yulaf ezmesini az yağlı yoğurt veya süt ile ( müsli) tercih edebilirsiniz. 
LAHANA
Vücudunuza posa miktarının fazla olması nedeni sindirim süresinde negatif enerji harcatır. Yani aldığınız toplam kaloriden daha fazla enerji harcanmasını sağlayarak kilo kontrolünüze yardımcı olur. Sebze yemeği,çorba veya salata olarak 1 porsiyon sebze yerine 4-5 yemek kaşığı kadar yiyebilirsiniz. Hazımsızlık sorunu yaşamak için lahan yemeklerine 1 tatlı kaşığı kimyon ekleyebilirsiniz. 
YEŞİL ÇAY 
Yeşil çayın yapısında bulunan besin maddeleri nedeni ile vücudunuzdaki ödemi azaltma ve dolaşımı hızlandırma özelliği vardır. Kilo kontrolü sağlamak ve yaşlanmayı yavaşlatmak için her gün 2 fincan tercih etmelisiniz.Aromasını artırmak ve ödeminizi azaltmak için limon dilimi ile içmelisiniz.
ACI BİBER
Kapsisin adlı madde ile metabolizma hızınızı % 20 oranında artırır. Dolaşımı ve kan akışını dengeler. Fazla miktarda tercih etmeniz hazımsızlık ve sindirim sağlığı sorunlarını artırır. Bu nedenle salata,çorba veya yemeklerinize günde 1-2 tatlı kaşığı kadar eklemelisiniz. 
ELMA SİRKESİ 
Fermente olan sağlıklı elma sirkesinin vücudunuzdaki toksik madde miktarını azalttığını ve metabolizma hızınızı artrırdığını gösteriyor. Günlük içtiğiniz suyun sadece 1 litresine 1 yemek kaşığı elma sirkesi ekleyerek gün içinde yemeklerden sonra içmelisiniz. 
SÜT 
Kemik sağlığınızı ve kalp sağlığınızı koruyan sağlıklı bir besindir. Son yıllarda süt ile ilgili pek çok araştırma az yağlı veya yağsız günde 2-3 su bardağı süt –yoğurt tercih ederseniz tokluk hissinizi ve kilo kaybınızı artrırdığını gösteriyor. 
HİNDİSTAN CEVİZİ 
Karaciğer yağlanmasını engelliyor ve yağ yakımını hızlandırıyor. Ancak yağlı tohum grubundan bir besin olduğu için fazla yemeniz toplam kalori miktarını artırıyor. Taze olarak 1/8 adet , rendelenmiş olarak 1 yemek kaşığı hindistan cevizini 1 değişim yağ olarak tercih edebilirsiniz.
TARÇIN 
Vücut yağ dokunzu artran insülin hormonunun dengelenmesine yardımcı olur ve  metabolizmanızı hızlandırır. Günde sadece yarım çay kaşığı kadar tercih edilmesi kan şeker dengenizin korunmasını destekler.
KAHVE 
Kan basınıcı artırır ve vücuttan fazla suyun atılmasını hızlandırır. Seratonin ve diğer hormonların etkisinin artmasını sağlayarak stres, kaygı ve endişeyi azaltır. Bu nedenle tokluk hissinize yardımcı olur ve kilo kontrolünüzü sağlar. Günde 2 fincan kadar tercih etmeniz sağlıklı tüketim miktarıdır.
GREYFURT 
İnsülin seviyenizi azaltır ve kilo vermenize yerdımcı olur. Yapısında bulunan fazla posa ve su miktarı tokluk hissinizin artmasını sağlar. Ara öğünlerinizde yarım adet greyfurt tercih etmeniz yağ yakımınızı ve metabolizmanızı hızlandırır. 
 
DİYETİSYEN 
TUĞÇE ALTAN BAHÇE 
 
 
gülsen tunçkal bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 465
Kayıt tarihi
: 04.12.14
 
 

2004 yılında Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden baş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster