Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Metin Göktepe'yi unutmayalım

Metin Göktepe'yi unutmayalım
 

GAZETECİ METİN GÖKTEPE


O bundan tam 11 yıl önce öldürüldü.

Gazeteci Metin Göktepe.

Evrensel Gazetesi Muhabiriydi.

08 Ocak 1996 tarihinde hunharca katledildi.

Neden katledildi Metin Göktepe?

Yanıtı gayet açık ve nettir.

Çünkü Metin Göktepe, sarı gazeteci değildi.

Bilindiği gibi Metin Göktepe Emniyette öldürüldü.

Emniyet müdürlüğünün internet sitesinde ne yazıyor?

“Size hiç kimse işkence yapamaz. İnsan haysiyetiyle bağdaşmayan bir cezaya tabi tutulamazsınız ve İnsanca yaşama, maddi ve manevi varlığını koruma ve geliştirme hakkına sahipsiniz.”

Evet Emniyet Müdürlüğünün internet sitesinde, bu denli güzel ifadeler içeren cümleler mevcut. Peki gerçek böylemi.

Son iki yıl içerisinde polis 34 kişinin ölümüne neden olmuş.

Baştada belirttiğim gibi, Metin Göktepe sarı gazeteci olmadığı için öldürüldü.

Mahkeme tutanaklarına yansıyan polis ifadeleri var. Gerçekten insanın ruhunu karartacak cinsten ifadeler.

Coplarla, kazma sapları ile ölesiye dövülmüş Metin Göktepe. Baygın düşmüş ve su döküp ayıltmışlar Metin’i ve tekrar işkence başlamış. Bir süre sonra Metin hareket etmez olmuş.

Bir polis memuru şu şekilde ifade vermiş.

“Ben salona döndüğümde yerde yatan şahsı (Metin Göktepe) sordum, polis memuru Metin Kuşat, gazeteci olduğunu İstiklal Marşını bilmediğini söyledi. Ben de "boş ver" dedim, bir tekme de ben attım. O sırada polis memuru Saffet Hızarcı"nın yerde bulunan şahsa "Bu Ali için, bu Rüştü için, bu da Süleyman için" diyerek vurduğunu gördüm. Sonradan adam dövmekten copunun kırıldığını öğrendim.”

Bu ifadeler için ne söylenebilir ki. Bu ruh haline karşın hangi duygular beslenebilirki.

Ve daha vahim olanı ise, açılan davanın şekli.

Metin Göktepe’yi hunharca döverek öldüren polis memurları “İstemeden adam öldürmek suçu” ile yargılanmışlar.

Bu şekilde bir insanı döveceksiniz, onlarca polis üzerine çullanacak ve bunun adı istemeden adam öldürmek olacak. Kargaların bile güleceği böyle bir iddaaya, herhalde sadece bizim mahkeme koridorlarında rastlanır. Mahkeme süreci sancılı geçmişti. Mahkeme bir çok değişik ilde yapıldı. Sürekli şehir değiştirildi. Binbir türlü zorluklar çıkartıldı davacılara. Ve Metin Göktepe cinayetinin davası, tam bir hukuk skandalına dönüştü.

Metin Göktepe’nin öldürülüşü basit bir adli vaka değildir. Tümü ile tertipli ve bilinçli bir cinayettir.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..