Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '14

 
Kategori
Kitap
 

Metin Kaya ve Küba Mavisi

Metin Kaya ve Küba Mavisi
 

 

 

 

 

en güzel şiirdir babam

sararmış fotoğrafta kalan

MK

 

 

 

              Küba Mavisi’nin tanıtımı günlerdir face’de yapıldı.  Meslektaşım ve uğraştaşım Metin Kaya, tanıtım ve imza gününde bulunmam için telefonla da aradı ve çağrıda bulundu. Gelmeye çalışacağımı söyledim. Zamanımı planlayıp 31.05.2014 günü saat: 15.00’de Kartal Hasana Ali Yücel Kültür Merkezi’nde oldum.

              Kimi tanıdık yüzler de ordaydı. Şair-Yazar arkadaşım Türkay Korkmaz ile buluştuk. Ötekilerle selamlaştık. Sıraya girip Kaya’yı kutladım. Okurlarının bol olmasına koşut başarılarının sürmesini diledim. Yanındaki boş yere oturdum. “Sevgili Muhsin Durucan’a Metin Kaya’dan; umutların tükenmediği yarınlara…31.05.2014 ” notunu düşerek ‘2013 Enver Gökçe Şiir Ödülü’ ne değer görülen yapıtını uzattı.

              Etkinlik süresinde Didem Kaya ve arkadaşları ikramlarını sundular. Metin Kaya; biraz heyecanlı da olsa terini silerek gelenlerle söyleşti ve imzalamayı sürdürdü. Belli ki en mutlu günüydü! Seçici kurul görevlilerinden Niyazı Yaşar, Ahmet Saraçoğlu ve Melahat Babalık konuklara hitap ettiler. Metin Kaya, şiirlerinden seslendirdi.

             80 sayfalık içerikte Kaya’nın biçemine ve tarzına uygun özgün ürünler var. Toplumcu yanı ağır basmaktadır. Dizelerden tüme uzanan, zorlamadan uzak çalışmanın ürünü… Bir bakıma felsefi ağırlığı olan, düşündürücü dizeler, denebilir.

             Küba Mavisi, Pablo Neruda’nın bir mısrasından ‘yorumlanarak’ yazılmıştır! Diyor Metin Kaya. İşte kitaba ad olan o şiir:


Küba Mavisi

 

saklandığım rüyadasın

gizlerin şiir emziren

belki martılar konaklar geceni

belki denize döner balıklar

bir çift söz ki dilinde sevişen

eridiğim tenin yaşanılası ülke

 

elleri hınzır gülüşler biriktiren

istersen açma su-

san düşlerimi

belki sızıp kalsak aniden

belki dolunay örtünse üstümüze

geceler ki küba mavisinden hediye

camdaki sabahı kovasım geliyor.

 

sen gül

ben gülmelere bulanayım.

 

              Salondan ayrıldıktan sonra sahile uzanan Kartal serinliğini adımlayarak Türkay Korkmaz ile söyleştik. Şiirden ve sanattan söz ederek günü noktaladık.

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..