Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '07

 
Kategori
Trafik
 

Metrobus, devekuşu ve sorular

Metrobus, devekuşu ve sorular
 

Yeni bir sözcük kazandık "Metrobus" diye . Devekuşu gibi , kuştur uçamaz , devedir binilmez . Metrobus da böyle bir şey. Metro değil , otobüs desen değil. Dün gördüm kendisini körüklü otobüsün uzunu , tramvayın kısası gibi bir şey. Bir de bu ucube toplu taşıma aracı yaya köprüleri ve bağlantı köprüleri yapılmadan açılınca ilk günden fiyasko olmuş sonuç.

Şehir planlamacısı veya ulaşım uzmanı değilim. Ama toplu taşımanın nasıl olması gerektiği konusunda fikir yürütecek kadar yurtdışında şehir gördüm . Bu nedenle sormak istediğim sorularım var Sn Topbaş'a.

1-Yoldan bir bölüm kapatılarak , metrobus yolu yapıldıysa neden daha çok yolcu taşıyan tramvay veya hafif raylı sistem kurulmadı ? İki sistem arasındaki maliyet farkı nedir ?
2-Hali hazırda Topkapı’dan –Yenibosna’ya kadar E-5 paralel giden tramvay ve metro hattı varken , şehrin ana damarı olan yolda aylarca bizi hapseden ve bitmiş hali ile yolu daraltan bu çalışma neden yapıldı ? Topkapı-Yenibosna arasındaki mesafede harcanan para ile hattı Beylizdüzü'ne uzatmak veya Topkapı ile Mecidiyeköyü bağlamak daha akıllıca olmazımıydı ?
3-Metrobuslar neden gemi ile İzmir'e geldi ve açılış gününe yetişmedi? İstanbul'da liman yok mu ?
4-Bu araçların üretildiği Hollanda dahil Avrupa'da kullanıldığı bir şehir var mı ? Ben Hollanda da görmedim şahsen.
5-Yapımına yıllarca önce başlanan, şehirdeki raylı sistemi birbirine bağlayacak, Taksim-Aksaray metro bağlantısı ne durumda ?
6-Şehrin gelişim bölgesi olan ve Olimpiyat stadının da olduğu Halkalı, Başakşehir ve İkitelli bölgesini kısa yoldan direkt Maslak-Levent bölgesine bağlayacak bir çalışmanız var mı? Yoksa bu bölgede oturanlar önce E-5 gelip oradan 3-4 aktarmayla mı ulaşacak Taksim'e veya Levent'e ?
7-Trafiği rahatlatmak için belli Metro istasyonları çevresinde aracı ile gelenlerin arabasını park edeceği alanlar neden yapmıyorsunuz ?
7-Avrupa'da tarihi şehir merkezilerinde kullanılan küçük ve dar otobüsler ile Boğaziçi Köprüsünün yanındaki şeritleri kullanarak( dikkatli olanlar bilir 1arababın gideceği kadar genişlikte bir bölge vardır yolun alt seviyesinde ) Altunizade ile Zincirlikuyu'yu bağlamayı hiç düşündünüz mü ?

Umarım ucubede olsa bu sistem trafiği rahatlatır.
Umarım akıbeti İstiklal caddesinin granit taşları gibi sökülüp yerine ray döşenmek şeklinde olmaz .

 
Toplam blog
: 46
: 780
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Günlük hayatta karşımıza çıkan bir çok olayın bende bıraktığı etkileri sadece söylenerek deği,l yaza..