Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Mevlana (orotoryosu), Ayairini' de

Mevlana (orotoryosu), Ayairini' de
 

Nursun Mevlana, cansın, ilhamsın.
Dünsün, yarınsın, aşksın Mevlana.
Dünyanın umduğu ses,
Yüce dosttan bir nefessin sen.

2007 yılının, Unesco tarafından Mevlana ve Hoşgörü yılı seçilmesi sebebiyle
ülkemizde pekçok etkinlik düzenleniyor. Bunlardan biri de İstanbul Devlet Opera
ve Balesi'nin sahnelediği Mevlana 800.yıl orotoryosu.

Ben bu orotoryoyu Ayairini'de izledim.Dünya prömiyeri 7 Nisan 2007'de gerçekleşen
eserin bestecisi; (Cariyeler ve geceler albümünü çok beğendiğim) Can Atilla,
Metin yazarı ve anlatıcı; Semih Sergen, Orkestra Şefi; Serdar Yalçın, Koro şefi;
Gökçen Koray.

Böyle bir eseri sahnelemek için Ayairini'den güzel bir mekan düşünemiyorum
ben de. Orkestra ve koronun yanısıra ney, kudüm gibi mevlevi enstrümanları da
gösteriye ayrı bir tat vermiş. Eserin süresi yaklaşık 75 dakika ve ara yok.

Mevlana 30 Eylül 1207 yılında bugunkü Afganistan'da bulunan Belh şehrinde
doğmuş, 17 Aralık 1273'te Konya'da vefat etmiş. Bütün şiirlerini Farsça yazmış.

Büyük şair ve mutasavvuf Mevlana'nın hayatını Semih Sergen'in mısralarından,
Can Atilla'nın bestesinden izlemek ayrı bir keyif oldu.

Eleştireceğim tek nokta semazenlerin gösterisinin çok kısa tutulması. Bence bu
bölüm çok daha uzun olmalıydı. Bir de muhtemelen akustik sebebiyle koronun
icra ettiği bölümlerdeki metin pek anlaşılmıyordu. Ama koro müzik icrası açısından
gerçekten iyiydi.

Sev, sev,
Sevmesini bilmiyorsan öğren.
Sev, sev,
Sevmeye çalış mutlaka,
Elinin değdiği şeyi,
Gözünün görebildiğini,
Sev, sev,
Öğrenmeye çalış sevmeyi,
Ne varsa öyle güzellik ki tabiatta.........demiş Mevlana.

İst.Opera ve Balesi sanatçılarına ve emeği geçen herkese saygıyla...

Sanatseverler kaçırmasın....

 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...