Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '09

 
Kategori
Deneme
 

Mevlana 3

Mevlana 3
 

Değerli okurlar,

Bir okuyucum " Bab-ı Esrar " ' ı ve " Aşk " ' ı okuyup okumadığımı sormuş. " Aşk " ' ı okudum, " Bab-ı Esar " ' ı okumadım. Ancak Mevlana'nın öğretilerinin bir popüler kültür malzemesi olarak değerlendirilmesine de karşıyım. Çünkü " Aşk " yazılmadan önce de Mevlana vardı. Herşeyi tüketen bugünün yaşamı içerisinde Mevlana'nın da bir tüketim aracı olması beni korkutuyor. Mevlana denince hepimizin aklına o klasikleşmiş dizeleri gelir; " Gel, Kim olursan ol yine gel! " , der Mevlana... Hemen her yıl O'nun yaşadığı yerleri, türbesini ziyaret ederim. Bazen onlarla berabermişiz gibi hissederim. O hep çağırır... Tüm insanlığı çağırır... Şems'i düşündüğüm zaman aklıma hep lisede okuduğumuz bir fizik kuralı gelir. Hani paralel aynalarda görüntü hep birbirinin içerisinde sonsuza dek tekrarlayarak oluşur, ya!... Şems mi, Mevlana'nın içinde yoksa Mevlana mı Şems de kendini bulur ve tekrarlar? Bu kendini doğuran sonsuz halkalar gibi bir şey. Biri olmasaydı diğeri de tekamül etmezdi gibi geliyor bana. Aynı sonsuzlukta var olmuş, ruh ikizleri bence...

 
Toplam blog
: 24
: 9092
Kayıt tarihi
: 16.10.09
 
 

İşte yeni bir Blog'cu daha!İzmir'de yaşıyorum. Mesleki Eğitim Uzmanıyım. Çalışma alanım sağlık, güze..