Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '12

 
Kategori
İnançlar
 

Mevlana'nın güzel duaları

Mevlana'nın güzel duaları
 

Hz. Mevlana


Yüce Yaradan’a duyduğu ilahi aşkla milyonların gönlünde taht kuran Hz. Mevlana’nın geçenlerde bir takvim yaprağında bulduğum dualarını burada paylaşmak isterim. Hz. Mevlana bu dualarından da anlaşılacağı üzere tam bir teslimiyet havası içinde, samimi bir şekilde Allah’a el açıp yalvarırmış. Biz Müslümanların da dilinden eksik etmemesi gereken Hz. Mevlana’nın o güzel ve içten dualarını aynen aktarıyorum:

‘‘Ben kendi nefsimin hilesinden, fitnesinden daima sana sığınmadayım. Ben seninim, beni tekrar bana verme.’’

‘‘Senden başka başım varsa yok olsun; sensiz varsam yak, yandır varlığımı.’’

‘‘Efendim, Mevlâm! Ben, eskiden işlenmiş günahlara, geçmişteki yaptıklarıma tövbe edenim. Telef olmuş, yok olup gitmiş âşığın özrünü kabul etmez misin? Benim pişmanlığım, her ne kadar senin bol kereminden, merhametinden, kendi varlığıma yönelmek ve cömertliğini incitmekse de, efendim, Allahım beni affet, beni affet, beni affet!’’

‘‘Bir kez daha kulluğumu kabul et. Bu âcizliğime, bu perişanlığıma acı…’’

‘‘Ey zorlukları kolaylaştıran yüce Allah! Selviler, güller, bağlar, bahçeler senin lutfunla, ihsanınla mest olmuşlar. Gül senden hoş bir koku almış, senin güzelliğini görmüş, sana hayran olmuş, kendinden geçmiş. Gülün yanındaki diken de sarhoş ve baygın halde. Bana bir sevgi kadehi lutfet de, ben de kendimden geçeyim, böylece hepimiz senin sarhoşun olup çıkalım.’’

Mevlam bu güzel duaların dilimize pelesenk olmasını nasip etsin…

 
Toplam blog
: 13
: 1514
Kayıt tarihi
: 14.10.11
 
 

Ege Üniversitesi Tarih mezunu ..