Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '15

 
Kategori
İnançlar
 

Mevlana ve Şems

Mevlana ve Şems
 

alıntıdır


Tasavvuf deyince akla ilk gelen isim Mevlana ve Şems. Öyle çok kitap ve bilgi var ki haklarında, hangisin inanacağını şaşırıyor insan. Biri gerçek ama hangisi bilinmemekte. Kimisi Şems’in ölmeyip kaybolduğunu, kimisi de Mevlana’nın oğlu Alaaddin ve etrafındakiler tarafından öldürüldüğünü söylemekte.

Ama anladığımız bir gerçek var ki; “Haset ve fesat o zamanlardan yaygınmış.” Mevlana’nın Şems’e olan gönül bağlılığı, diğer insanlardan uzaklaşması, kendini sadece gönül dostuyla Allah aşkına adaması insanları rahatsız eder olmuş.

Bir süre Mevlana ve Şems hakkında dedikodular çıkarılmaya başlanmış. Şems kimse tarafından sevilmez olmuş. Gittikçe kıskanılan biri haline gelmiş.

Şimdilerde de kıskançlık ve hasetlik insanları çığırından çıkarmıyor mu? O zamandan bu zaman pek bir şey değişmemiş anlayacağınız.

Bazı kitaplar Şems’in mezarının bulunmadığını, bazıları ise Konya’da olduğunu söylüyor. Benim gözlemlediğim o zamana ait net bilgi yok. Tek gerçek Mevlana ve şems’in Allah aşkı ile yandığı. Günlerce aç kaldığı, sema’ya daldığı.

Şimdilerde “Mevlana ve Şems’ten yüreğinizi ısıtacak hikayeler” isimli bir kitap okuyorum. Kitap kısa hikayelerle o dönem yaşananları anlatıyor. Ancak bahsettiğim gibi daha önce duyduklarım ve okuduklarımla çelişiyor.

Ne var ki, beni ilgilendiren gerçekler değişmiyor.

Bu nasıl mütevazı bir kalp, bu nasıl iyi bir yürek, bu nasıl inançlı bir insan…

Kendisine kötülük edenleri tek kalemde bağışlayabilen uçsuz bucaksız bir kalbi var Mevlana’nın.

İnsanları görmeden sadece Allah’a sığınarak yaşayan bir anlayışı var Şems’in.

O dönemlerde sırf bu yüzden yaşamak isterdim belki de.

O güzelliği yaşayan ama tadına varamayan insanlara acıyorum şimdi.

Ama dedikodu, fesat ve haset insanı öylesine kendine çekip kirleten bir illet ki, ne yazık görememişler yakınlarındaki iki cevheri.

Alamamışlar derslerini ve bırakamamışlar gıybeti.

Kitap elimde ağır ağır ilerlemekte şimdi. Hem tek nefeste okumak istiyorum, hem de hiç bitmemesini diliyorum.

Bitirdiğimde detayları paylaşacağım.

Tasavvuf huzurun kendisi.

Okumanızı, anlamanızı, uygulamaya çalışmanızı dilerim.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..