Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Mevlanaya büyük saygısızlık

Mevlanaya büyük saygısızlık
 

Mevlana


Şu an Konya'da 331. Kısa Dönem askerlik görevi yapıyorum. 26 Aralık Cumartesi günü Mevlana türbesini gezerken çok ilginç bir manzarayla karşılaştım. Neyler bölümünde Neyzen Emin Dede'nin(1258) neyinin izolabantla bantlanmış olduğunu fark ettim. Yıllara meydan okuyan bir neyin günümüzde kullanılan bir yapıştırıcıyla bantlanmış olmasını yadırgadım. Bir de orada bulunan neylerin üzerine numaralar yapıştırılmış fosforlu kağıtla. (Yüzlerce yıllık emeğin üzerine birden ona kadar numaralar verimiş.) Neden neylere dokunmadan bu işler yapılamıyor? Bu da hiç yakışmamış. Sizce yüzlerce yıllık tarihi neyler bu muameleyi hak ediyor mu?

Mevlana türbesine turistler de geliyor. Benim gibi dikkatli birisi bunu fark etse ve ülkesine geri döndüğünde anlatsa neler olur? Yüzlerce yıllık neyleri izolabantla yapıştırdığımızı nasıl anlatacağız!

 
Toplam blog
: 27
: 890
Kayıt tarihi
: 27.12.07
 
 

İletişim fakültesi mezunuyum. Medya sektöründe çalışmaktayım. Yazı yazmayı seviyorum ..