Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '12

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
711
 

Mevlid diye bir gece yok!

Mevlid diye bir gece yok!
 

Bana çevreden sorular soruluyor, bende bildiğim kadarıyla bunları cevaplamaya çalışıyorum. Bugünlerde bu soruların en başında Mevlit geliyor. Yani Mevlit İslami bir bayram mıdır yoksa değil midir?!

Mevlid, Süleyman Çelebi tarafından 15. yüzyılda yazılmış bir şiirdir. Asıl adı "Vesîletü'n Necât" yani bugünün Türkçesi ile "Kurtuluş Vesilesi"dir. 16 kısım, 770 beyitten oluşur ve Kaside şeklinde yazılan eserin içinde gazel formunda bölümler de vardır. Peygamberin doğum günü olarak kabul edilen günün yerine Mevlid kandili adı ile bu şiir yer almıştır. Ne Muhammed Mustafa (sav), ne Sahabeleri, ne de Tabiin ve ondan sonrakiler, Mevlid diye bir bayram kutlamadı! İslam literatüründe böyle bir bayram yoktur, Kur'an da hele hiç geçmez. Diyanet ve benzeri kurumlar: "Ya insanlar dua ediyor, ibadet ediyor, Peygamberi hatırlıyor niye engel olalım" diyerek konuyu yumuşatmaya çalışıyorlar. Bu yumuşatmanın ardında illa ki başka çıkarlar yatmakta olduğunu kabul etmek için, biraz olsun mantığınızı kullanmanız yeterli olacaktir. Nitekim yüce Kitabımız Bakara suresi 170'şinci ayetinde şöyle buyurmakta:

Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun!" dendiğinde: "Hayır! Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." derler. Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

Peygamberimizdan 800 yıl sonra yazılmış bir kaside nasıl İslam literatürün içine giriyor ve insanlarımız bunu "Dini bayram" olarak sorgulamadan kabul edebiliyor? Aslında bunun cevabı çok basit. Müslümanlar, islam dinini tanımıyor ve onun için bu durumlara düşüyor. Şayet tanımış olsalar ve sahip çıksalar idi bu tür göz boyamalar olmazdı. İslamiyet bu tür yapmacık bayramların çok daha üstünde ve yücede duran bir din olduğunu anlarlardı.

Yusuf Suresi 40 "O'nun yanında nelere kulluk ediyorsunuz? Sadece bir takım isimlere ki, adlarını siz ve atalarınız koymuştur. Onlar hakkında Allah, hiçbir kanıt indirmemiştir. Hüküm yalnız Allah'ındır. O, yalnız ve yalnız kendisine kulluk etmenizi emretti. Eskimez ve pörsümez din işte budur. Ama insanların çokları bilmiyorlar."

Mevlid diye bir bayram yoktur, Mevlid okutmak, okumak, okumaya teşvik etmek, düğünde, nişanda, bayramlarda, orada burada okumanın herhangi bir sevabı yoktur. Kur'an da geçmez, gerçek İslam literatüründe geçmez ve Sahabe, Tabiin gibileri de ömürlerinde bir kez olsun kutlamamışlardır. Kur'an-ı Kerimde geçen tek gece Kadir gecesidir, onu da her yıl kutlamak gerekir mi yoksa bir geceye mi mahsus olduğu, halen tartışılmaktadır.

Bazıları, biz bunlari yazınca, "Yahu ALLAH'ı, Peygamberi anmak kötü birşey mi" diyerek, sanki bizler "anmayın, yapmayın" demişiz süsünü vermeye çalışıyorlar. Kimse ALLAH'ı anmayın, Peygamberi sevmeyin demiyor ama hurafelerden temizlenmiş olarak anın diyoruz, halis bir din anlayışı ile anın diyoruz. Kur'an bu konuda sınırları çok sert çizmiş ve dışına çıkanı ağır bir dil ile eleştirmiştir. Durduk yere bu eleştiriye maruz kalmanın ne anlamı var?

Artık şunları da kabul edelim. Peygamberin hangi gün, hatta hangi yıl doğduğunu tam olarak bilmiyoruz, Mirac gecesinin gününü bilmiyoruz, Kurban bayramı diye bir bayram Kur'an da yoktur, Kadir gecesi dışında herhangi bir gece geçmez, bu günlerde/gecelerde size özel sevap vereceğim, sizi cennete alacağım gibi sözler uydurmadır, yok böyle bir torpil!

Maide Suresi 104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?

Artık şu Emevi ve ondan sonraki gelenlerin hezeyanlarından kurtulmanın vakti gelmedi mi?

Hem niye Mevlid yerine Kur'an okutmuyorsunuz kardeşim? Süleyman Çelebi kim ki onun yazdığı bir Şiir'den medet umuyorsun sen? Bir Şiir mi kurtaracak yarın Cehennem azabından seni? Hem hergün ALLAH'a Fatiha suresini okuyarak " ...ve yalnız senden yardım dileriz. " diyerek yalvar, sonra da kalk kulun yazdığı bir Şiirden -sevap sayarak-, göz yaşları içinde  medet bekle.

Söylemesi bizden, dileyen kabul eder dileyen etmez.

Yusuf Suresi 106 Onların çoğu şirke bulaşmış olmadan Allah'a iman etmez.

Mustafa Çelebi

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazınızı Mevlidin kökeni değil de; ona gösterilen abartılı kutsamanın bir tepkisi olarak ele aldım yazınızı ve kesinlikle art niyet görmedim satırlarınızda. Bu arada "Ezanlar kalksın" adlı yazım rendice edici bulunulduğundan size sığınıyorum... KAndiller kutsal değildir. SAkalı şerif abartılı bir kutsamadır. Andımız kalksın ama ezanlarda kalksın Takvimin, saatin ve bilgisayarın olmadığı dönemde ezan anlaşılır ama şimdi herkes vakitleri bilebiliyor ve laik düzende inanmıyanları günde beş kez rahatsız etmemek gerekir.

Süleyman Akyürek 
 06.02.2012 1:28
Cevap :
Tesekkür ederim yorumunuz icin, Ezan yazinizi okumadim ama insallah birazdan okuyacagim. Bütün herseye katiliyorum ama Ezan konusunda sadece sey kismina katilmiyorum, yani Ezan okunsun ancak haparlö gibi aletler olmadan okunsun. Adam bir okuyor, yedi alemi ayaga kaldiriyor. Rahatsiz etmeden okunmasinda herhangi bir sakinca görmüyorum. O pencereden yaklasiyorum ben olaya..  06.02.2012 20:13
 

Mevlid'in merhum Süleyman Çelebinin eseri olduğunu herkes biliyor. Mevlid, doğum demektir ve bu uzun Mesnevinin ilk bölümünün adıdır. Peygamber efendimizin dünyaya teşrifinin mutluluğunu yaşamak adına Müslümanlar bugünü bir anma günü olarak kutlarlar...Farz da değildir vacip de...Buradan kalkıp din müctehidliği yapmanan alemi yok. Dünyada her din, her ideoloji saydığı ve sevdiği insanların doğum gününü kutlar...Lafı, atalar dinine getirmek istiyorsan başka "ata" larının dogmasından bahsedeceksin arkadaşım. Kuran, o ifadeyi Kabeyi putlarla dolduran müşriklere karşı kullanır...O putları yıkan Peygamberin doğum gününde onu anmanın nasıl sakıncası olacak...Eğer, iyi niyetliyseniz, başka "putçuluk"larla mücadele edin..Değilseniz zaten lafa gerek yok.

ali açıköz 
 05.02.2012 19:50
Cevap :
Güzel kardesim, Ibadet alaninda ictihat olmaz! Siz kutlu dogum haftasi diyerek ancak kültür etkinligi yaparsiniz ama bunu mabed alanina sokamazsiniz! Bunu Kuran yasaklamistir. Mevlid diye yeni bir adet, hangi yüzyilda cikarsa ciksin, hurafe ve bidat sayilir. Insanlar bununla ALLAH'a yaklasacagini saniyorsa bu putculuk kismina girer. Haliyle "Atalar dini" diye sizi Kuran elestirir. Kuran her zaman icin inmis oldugu icin o ayet bugünde apacik gecerlidir. Nüzul sebebi baska olabilir, yalniz Şirk bugün de aramizda mevcut. Dogum gününü kutlamismi sahabe yahut tabiin? Var mi tarihte böyle birsey? Hristiyanlar Isa'nin dogum gününü kutlar, Hristiyanliga mi özeniyoruz? Kur'an da bunun ruhsati var diyorsaniz buyurun getirin, ben de konuyu sileyim.   05.02.2012 22:26
 

Siz ne derseniz deyin, onlar sonradan beyinlere işlenene daha çok riayet ediyorlar ve bunu söylediğiniz zaman sizi dinsizlikle suçalayacak kadar ileri gidebiliyorlar. Teşekkürler aydınlatıcı yazınız için. Sevgiyle kalın

SAHAFÇA 
 05.02.2012 13:40
Cevap :
Kesinlikle öyle, katiliyorum efendim. Dinsizlikle cok suclandik, alistik artik biraz :) Tesekkür ederim, saygilarimla efendim...  05.02.2012 15:07
 

Merhaba, Senin önerini dinleseler kuranın islamından yana olacaklar. Ama onlar emevinin ve abbasinin islamından oldukları için dinlemezler. Hatta Hz. Muhammet'in doğumunu okyanus ötesindekinin doğumuna alet edip kutlu doğum haftaları üretirler. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 05.02.2012 11:34
Cevap :
Bende biliyorum güzel abim dinlemezler ama biz yine de dile getirmis olalim. Gerisi kendilerin kalmislar. Kutlu dogum haftasini hatirlatma abim ya, onu duyunca daha bir baska oluyorum :( Yeni yeni icatlar cikariyorlar, oysa yüzyillardir insanlara "Ibadet alaninda ictihat olmaz" diye kelle vurdular... Simdi yaptiklari ictihatlara bak...  05.02.2012 13:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 130
Toplam mesaj
: 21
Ort. okunma sayısı
: 1763
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster