Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '08

 
Kategori
İnançlar
 

Mevlit Kandili

Mevlit Kandili
 

Peygamberimizin Doğum günü kutlu olsun


Bugün Âlemlere Rahmet olarak gönderilen peygamberimizin doğum günüdür. 12 Rebiulevvel ayının pazartesi günü.

İnsanlar birbirlerini tebrik ediyor, kutluyor bana da yüzlerce mail ve telefonlar gelince düşündüm bu duyguyu blogda paylaşmam gerekir neden yazmıyorum? Oturup yazdım ama aceleden herhalde yayınlanamadan kaybolup gitti.

Şimdi tekrar yazayım istedim.

Barış, huzur ve kardeşliğim kaynağı ve ilkelerinin birincisi olan İslam dininin bir yönünü daha tanıyalım.

Kandil kutlamaları insanlara Allah’ı hatırlatan ve o günü dini bir gün olarak tanımlayan gün ve gecelerdir. Hele ülkemizde Kutlu Doğum Haftası olarak kutlanması ve ay boyu değişik etkinlikler yapılması ise ne kadar ince bir düşünce ve ne kadar yerinde bir kutlama.

Çağları aşan bir din ve onun mensupları bir araya gelmiş dini rehber ve Allah’ın elçisi olan Peygamberin (sav) ne iyi ki doğdun ve ne iyi ki bize Allah’ı tanıttın. İrfan ve ahlak ilkelerini tanıttın ve bu ilkeleri bugün bile insanlık aynen uyguluyor diyoruz.

İnsanca yaşama, fakire ve yoksula yardım etme, zekât ve sadakasını titizlikle verme, anne-babaya öf bile demeden onları sevme ve yaşlılıklarında koruma, aç yatan varken tok olmayı eksiklik sayma, doruluk, dürüstlük, çalışkanlık ve yardımlaşma ilkelerini önemli kurallar olarak yaşama ve uygulama. Sağlık kurallarına uyma, zararlı alışkanlıklardan vazgeçme, insanlara ve hatta hayvan ve bitkilere bile zarar vermekten kaçınma, yolda insanlara eziyet eden bir şey görse yoldan kaldırma, öfkeyi yutma, kavgadan uzak durma.

Mutlu aile kurma, insanlığa faydalı evlatlar yetiştirme, komşu ve arkadaşlarının elinden ve dilinden emin olduğu insan yani Müslüman olma, kimsenin malına-ırzına-canına göz dikmeme zarar ve halel getirmeme.

İslam verensel bir din. Kim şahadet getirip Müslüman oldum dese Müslüman dır. Ayrıca bir formalite aranmaz.

Kurallar kesinlikle insanidir, iyilik yap iyilik bul, hatta kötülük yapana da iyilikte bulun ola ki iyiliklerin nedeniyle düzelir. Prensibinin sahibidir bu din.

Güzel dinin güzel insanları doğruluk, dürüstlük, çalışkanlık, akıllılık, uyanıklık, zenginlik ve hayırhahlık sizlerin olsun.

Tüm Müslümanlara ve milletimize hayırlar getirmesi dileğiyle HAYIRLI KANDİLLER diliyorum.

Muammer MURAT

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..