Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '12

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Meyve ekimi

Meyve ekimi
 

Tarlanın satın alma işlemlerini Mayıs başında tamamladım, aldığım abi çok tatlı, çok mütevazi bir bürokrattı. Devlette bu şekilde kişilerin olması beni sevindirdi :)

Tarlayı aldıktan sonra artık hayallerimde olan planları gerçege dönüştürme vakti gelmişti. Tarlanın bir tarafı dereye sınır. Tarlanın yarısını meyve bahçesi, yarısını da sebze vs işler için ayırdık.

Artık tarlanın yarısına meyve dikme zamanı gelmişti. Şile'ye giderken Alemdağ çıkışında bulunan Büyük Çamlıca Fidanlığı'ndan değişik tiplerde 15 adet meyve fidanı aldım. Bazı fidanlar 4-5 yaşında olduğu için saksıları bayağı bir ağırdı. Bu saksıların hepsini bir arabanın bağacına doldurup iki araba ile şile yollarına düştük.

2 elma, 1 erik, 1 şeftali, 2 muşmula, 2 üzüm, 2 ayva, 1 kayısı, 1 vişne ve hatırlayamadığım diğer fidanlarlı uzun çalışmalar sonunda yerlerine yerleştirdik. Meyvelerimizin çoğu çiçekli, örnek meyve verecek halde idi.

Meyveleri aşılı almak gerekli, aşılı meyvelerinde bir sökme olanlar var, birde tüplü olanlar var. Tüplü olanların tutma garantisi yüksek. Sökme fideleri baharda dikmek gerekmektedir. Fideleri dikerken aşı tarafını güneye gelecek şekilde çevirip dikmek gerekmektedir. Kazılacak çukurda saksıtoplarağından 3-4 parmak daha fazla olması gerekmektidir.

Bu dikim işleminden sonra CAN SUYU vermeyi unutmayınız..

Tabii yukarıda ki işlemler işin fiziki boyutu. Birde bu işin manevi boyutu var. Doğa ile iç içe, doğaya zarar vermek yerine bir fayda veriyoruz, kesmek yerine dikiyoruz, yıkmak yerine şenlendiriyoruz. Benim için harika bir duyguygu. Ellerimle toprakları kazmak, fideleri dikmek, doğaya dokunmak, tarifi zor bir duygu.

Eğer istanbul'un stresinden kaçacak, kafanızı başka şeylerle meşgul edecek bir hobi arıyorsanız işte size harika bir örnek.

Ayrıca köyler çok güzel, köy insanları çok anlayışlı, yardım sever, görgülü kişiler. Gerçek, katkısız bir yaklaşım var. Kapitalist düzenin getirdiği mecburiyet buralarda hiç yok. Ben Korucu, Satlazlı, Ahmetli köylerini çok sevdim.

Yeni komşular bekliyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 6
: 518
Kayıt tarihi
: 28.06.12
 
 

Marmara Üniversitesi Elek.Bilg. Eği. Menuzuyum, Boğaziçin Software Eng. Yüksek lisansım var. ..