Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Meyve Topları Modası

Yıllardır bu köşeye mutlu haberler getirmekten, sektörde yaşanan güzel gelişmeleri buraya taşıyıp sizlerle buluşturmaktan hep mutluluk duydum, hala da duyuyorum. Sizler de beni az çok biliyorsunuz artık, “ Yeni ürün geliştirme” konusu açılınca en ince ayrıntısına kadar inceleyip hemen koşarak buraya geliyorum. Bu hafta dikkatimi çeken ürünü daha önce görmemiş olma ihtimaliniz yüksek, çünkü kendisi yeni yeni meşhur olmaya başlayan bir ünlü diyebiliriz!

Konuğumuz:  Meyve Topları!

Aklınıza ilk şu soru gelebilir:  “ Meyve zaten var olan bir şey, meyve topları neden üretilmiş ya da geliştirilmiş? “ Günümüzde artık farklı tüketim anlayışları gelişmeye başladığı için… Ne demek istiyorum? O an bir şeyler içerken ya da yerken farklı bir tat olarak, aroma olarak meyve de tüketmek istediğimizde işte bu meyve topları artık bize el sallıyor. Bu meyve topu üretimini, bir bilye boyutunda düşünebilirsiniz. Meyvenin incisi veya meyve topları olarak da bahsediliyor kendisinde. Renkli yuvarlaklar şeklinde gözüken bu toplar meyve suyu içerikli bir yapıya sahip. Şuan için bildiğim çeşitleri, limon, mango, yaban mersini, liçi meyvesi ( tropikal bir meyve).  Bu meyve topları, içeceklerin üzerinde,  dondurma, pasta, sütlaç, salata, balık gibi gıdaların üzerinde tüketiliyormuş. Aslında tüketmek istediğiniz birçok yerde hayal dünyanıza kalmış diyebiliriz. Çok sevimli değil mi?

Sizlerin de aklına eski bir çizgi film geldi mi bilmiyorum? Hani Jetgiller vardı. Bilmeyen küçük okurlarım varsa da hemen açıp izlesin bu yazıdan sonra. Jetgiller çizgi filminde kapsül yiyecekler vardı, ilerleyen yıllarda bizler de böyle mi besleniriz acaba diye hep düşünmüş bir nesildik biz. Bilimsel olarak geliştirilen bu tarz üretimlerin olması ve bu meyve topları üretimi de bana o çizgi filmi anımsattı hemen. Elbette meyve yenir ve tercih edilir ama meyvenin suyunun böyle minik toplar şeklinde her an yanımızda olması o yıllara geldiğimizi ifade eden tatlı bir mesaj bence. Gıda sektöründe her zaman kötü şeyler olmuyor, böyle yeniliklerle tanışmak oldukça mutluluk verici…

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Meyve suyunun en sevimli hali diyebiliriz.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge BİLGE 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..