Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '10

 
Kategori
Siyaset
 

Mezardakilere Oy Kullandırdım !

Mezardakilere Oy Kullandırdım !
 

Pensilvanya'dan yükselen ses, konunun önemini vurguladı. Dedi ki : "Evet için, gerekiyorsa mezardakilere bile oy kullandırtmalı." Buna benzer bir kelâm etti Hocaefendimiz. Etmesine etti ama, herkes bu sözün arkasına düştü ve haydiii Hocaefendi bununla ne demek istedi diyen tartışmalar aldı başını gidiyor.

Neden tartışıyor bu insanlar anlamıyorum?!

Mezardakilere oy kullandırılır mı? Ben diyorum ki: EVET KULLANDIRILIR.

YEMİN EDİYORUM ki BEN KULLANDIRDIM.

Nasıl mı? Ne zaman mı? Gerçek mi? Anlatayım dinleyin valla.

Mizah değil, katı bir hakikattir anlatacaklarım. Canlı şahitlerim de var.

Yıl 1987...

Genel Seçimler var. Ankara - Sincan Belediye Başkan Yardımcısı iken istifa edip doğruca DOĞRU YOL PARTİSİ' nin Genel Merkezine gidip, gereken harcı yatırdım ve Milletvekili aday adayı oldum. Malum, Türk Siyasetinin genel karekteridir Milletvekili sıralamasını Genel Başkan -veya-Genel merkez yapar. Biz de, baktık ki, herkes Genel Başkan Süleyman Demirel ve Genel Başkan Yardımcılarına etki edebilmek için, her yolu deniyor, çalışıyor, koşuyor yani...

Biz de başladık aynı metodla çalışmaya. Ankara-Elmadağlıyım ya, ilçemde ne kadar muhtar, dernek başkanı veya etkili kişi varsa toplayıp heyetler halinde Genel Başkan Demirel veya Genel Başkan yardımcılarına - öz geçmişimizi de anlatarak- kendimizi anlatmaya, etki etme sanatını kullanmaya başladık.

Derken;

Başta Genel Başkan olmak üzere herkes söz verdiği halde, sonuçta, ilân edilen listede maalesef adım yer almamıştı.

Şaşırmıştım.

Merkez yoklaması ile yapılan bir Milletvekili liste sıralamaında yoktu ismimiz.

Topladık o heyetlerimizden birisini, doğruca ver elini Güniz Sokak...

Muhterem Genel Başkanım, bizi dinledikten sonra dedi ki : ((( Bir hafta sonra Anayasamahkemesi bu önseçimsiz listeleri iptal edecek, varın, gidin ilçenizde partimize kayıtlı üye sayısını çoğaltın, çalışın. Partiye kayıtlıı üyelerle ön seçim yapılacak.)) dedi.

Bu muhteşem bir haberdi.

Derhal kolları sıvadık. Köy köy başladık, ne kadar tanıdık, ahbap varsa kaydetmeye. Küçük yerlerde böyledir, insanlar başka partilerde de olsa, hatır için, sadece ÖN SEÇİMDE oy kullanmak amacıyla gelirler senin partine kaydolurlar. Bizde de beklenen oldu. O tarihte, ilçenin 500 civarında olan kayıtlı üye sayısını 3000'in üzerine çıkardık.

Beklediğimiz de, DEMİREL'in dediği de oldu.

Anayasa Mahkemesi gerçekten iptal etti ve Doğruyol Partisi' nde partiye kayıtlı üyelerle ÖN SEÇİM kararı çıktı.

İşte asıl mesele bu nokta. Az sabredin hele!

Bizim rahmetli "Cocanın Adem (Adem Uğur)" benim can kardeşim, galiba, ilçenin bir köyünde, bir kaç seçim öncesine ait bir seçmen listesini almış muhtardan ve sıradan herkesi kaydetmiş. Ön seçim günü geldi çattı. O köyde, köy okuluna konulan ön seçim sandığında da gene partiden Adem Uğur-rahmetli-görevli. Bakarlar ki, ön seçimde oy kullanacak partili üyelerden bazıları öleleli aylar-yıllar olmuş.

Bizim Adem bu, "ben mahçup olurum, izah edemem" diye düşünüp, sandık heyetini - köydeki heyeti-ikna eder ve onlar yerine de oy kullanır.

Sonuç ta biz, istediğimiz hedefe ulaşmıştık tabi.

Asıl anlatmak istediğim şu,

İSTENİRSE;

Sandık seçmen listesine kayıtlı vefat etmiş seçmenler de- nasıl olsa bu sıcakta sandığa gitmeyeceklerin oranı çok yüksek olacak ya-bir şekilde kimi KIRSAL YÖREDE VEYA, SANDIK KURULUNUN mahareti, bir ve beraber olması ile rahatlıkla oy kullanabilirler.

Her sandığa bir Adem koyun, oluyor mu olmuyor mu görün hele...

İlahî Hocaefendi, bir söz ile beni yıllar öncesine götürdün.

Sonuç:

Ben ölülere oy kullandırdım, Hocamız doğruyu söylüyor.

 
Toplam blog
: 28
: 2100
Kayıt tarihi
: 14.04.09
 
 

1952 ankara-Elmadağ doğumluyum. 1975 yılında A.D.M.M.A' den makina Mühendisi olarak mezun oldum. 2..