Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

Mezitli halk eğitim merkezi ana-kız okuldayız kampanyası belge dağıtım töreni yapıldı

Mezitli halk eğitim merkezi ana-kız okuldayız kampanyası belge dağıtım töreni yapıldı
 

Mezitli halk eğitim merkezi ana kız okuldayız kampanyası belge dağıtım töreni yapıldı


Mersin'in Mezitli İlçesi'nde Ana-Kız Okuldayız belge dağıtım törenine; Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, Mezitli Kaymakamı Kamil Kıcıroğlu, İl Milli Eğitim Müdür Vekili Eyyüp Güler, Milli Eğitim Şube Müdürleri; Kamil Çelebiyılmaz, Mustafa Anteplioğlu, Mezitli Halk Eğitim Merkezi Müdürü Mehmet Usta, Tarım İl Müdürü Hasan Hüseyin Oluğ, Kursiyerler, Yerel ve Ulusal Basın Mensupları Katıldı.

Belge dağıtım töreni; Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başladı. Akabinde Mezitli Halk Eğitim Merkezi'nin tanıtım slaytı gösterildi. Daha sonra Mezitli Halk Eğitim Merkezi Müdürü Mehmet Usta bir konuşma yaptı. Usta yaptığı konuşmada şu açıklamaları yaptı: “Bugün burada Sayın Başbakanımızın eşi Sayın Emine ERDOGAN’ NIN himayelerinde Halk Bankası ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile başlatılan Ana-Kız okuldayız kampanyasının 2.belge ve ödül töreni ile binamızda yapılan kursların yılsonu sergi açılış töreni için toplanmış bulunuyoruz. Sayın Valim bildiğiniz gibi bu törenin l.'sini 26 Ocak 2009 tarihinde yapmıştık. Çevredeki kurslarımızın sergilerini gelecek hafta ayrı günlerde kendi yerlerinde açacağız.

Sayın Valim, 2007–2008 Eğitim-Öğretim yılında 31 farklı kurs çeşidi olmak üzere toplam 98 kurs açtık ve 1698 kursiyere hizmet verdik. Bu kurslardan 12'si okuma-yazma alanında olup, 168 kursiyer öğrenim görmüştür. Yine geçen yıl, bu kursların dışında; Yaklaşık 500 kişiye 6 seminer verildi. 2008–2009 Eğitim-Öğretim yılından bugüne kadarda 56 farklı kurs çeşidi olmak üzere toplam 279 kurs açtık ve bu kurslara 4582 kursiyer devam etmiştir. Bunlardan 43 kurs ana-kız okuldayız kampanyası kapsamında olup 535 kursiyere eğitim verilmiştir. Yine halkımızı bilgilendirmek için binamızda yaklaşık 1000 kişiye 12 seminer verilmiştir. Sayın Valim kısaca hem kursiyer sayımız hem de Ana-kız okuldayız kampanyası kapsamındaki kursiyer sayılarımızda geçen yıldan % 300 oranında bir artış olmuştur. Bu, Mezitli İlçe nüfusunun % 4'ünün Halk eğitimi kurslarından yaralandığı anlamına gelmektedir. Yine Geçen yıldan faklı olarak unutulmaya yüz tutmuş sanatlarımızdan ahşap rölyef, taş rölyef ile klasik masaj elemanı yetiştirme kursları sadece Mezitli Halk Eğitimi Merkezimizde açılmıştır. Bütün çalışmalarımızda her zaman desteklerini esirgemeyen, halk eğitimi çalışmaları ile birebir ilgilenen ve yel gösteren ilçe kaymakamımız Sayın Kamil KICIROGLU' na bütün personelimiz adına huzurlarınızda teşekkür ederim. Merkezimiz; kursları öğretmene göre değil, sosyal-kültürel ve ekonomik koşullara uygun olarak, kursiyerlerimizin istek ve ihtiyacına göre kurs açmayı ilke edinmiş ve bu ilke doğrultusunda hizmet vermeye devam edecektir. “ diye konuştu.

İl Milli Eğitim Müdür Vekili Eyyüp Güler ise belge dağıtım töreninde yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“ Sayın Başbakanımızın eşi Emine Erdoğan hanımefendinin himayelerinde başlatılan “ Ana Kız Okuldayız “ kampanyası tüm illerde olduğu gibi ilimiz Mersin de yoğun bir şekilde devam etmektedir. Türkiye genelinde 4, 850 okur-yazar olmayan kursiyer vatandaşımız vardı. 4 yıl içersinde bu vatandaşlarımızdan 3 milyonunu okur-yazar haline getirmeyi hedefleyen Türkiye’ nin en büyük kampanyasıdır.” diye konuştu.

Mersin valisi Sn. Hüseyin Aksoy ise belge dağıtım töreninde yaptığı konuşmada: “Bugün ilimiz Mersin'de Ana Kız Okuldayız kampanyası çerçevesinde okuma-yazma öğrenen kursiyerlere belge vermek için birlikteyiz. Bunun yanında Halk Eğitim Merkezimizin açmış olduğu sergi ile karşı karşıyayız. Özellikle Halk Eğitim Merkezlerimiz, yaygın eğitim kurumlarının dışında eğitimin dışında kalan insanlarımıza, onların ilgi ve istekleri ölçüsünde çeşitli kurslar düzenlemekte. Mezitli Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü bu kapsamda insanlarımıza çeşitli kurslar düzenlediler, onların, ekonomik, sosyal alanda güçlenmelerine katkı sağladılar. Bugün onların bir bölümünü hep birlikte gezeceğiz ve göreceğiz. Artık bu dönemde okul çağına gelmişte okula gitmeyen çocukların varlığını kabul etmek mümkün değil. Bütün insanlarımızın, bütün velilerimizin okul çağındaki çocuklarını okula göndermesini bekliyoruz. Bu zaten bir zorunluluk. Okula göndermiyorum deme hakkı yok anne ve babanın. Eğer biz bunları tespit ettiğimizde, hala çocuklarını okula göndermiyorlar ise onlara yaptırım uygulama yetkimizde var. Ama bizim bütün hedefimiz ve amacımız çocuklarımızı okula alabilmek. Onları okutmak ve okuma-yazma öğretmek. Sadece okuma-yazma değil; açık lise ve açık üniversite ile üniversiteye devam etmelerini sağlamak.“ diye konuştu.

Daha sonra kursiyerlere belgeleri dağıtıldı. Belge dağıtım töreninden sonra Vali Hüseyin Aksoy ve beraberindeki protokol hep birlikte sergi açılışını yaptı. Verilen ikram ile etkinlik sona erdi.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..