Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
618
 

Mg deyip geçmeyin

Mg deyip geçmeyin
 

Hastalıkların %13’ü magnezyum eksikliğinden kaynaklanıyormuş.

Özellikle koyu yeşil sebzeler yapılarında bulunan klorofil molekülü sayesinde magnezyum minerali bakımından zengindirler.

Badem, çekirdekler, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek doğal magnezyum kaynaklarıdır.Bunun yanı sıra kakao tozu, muz, avokado, ayçiçeği çekirdeği, kabak çekirdeği, kepek, fındık, yer fıstığı ezmesi, buğday gevreği, patlamış mısır, tahıl ekmeği, balık ve tavuk eti, peynir, yumurta, patates ve portakalda da bol miktarda magnezyum bulunmaktadır. Konu önemli. Konuyla ilgili haber ekte verilmiştir.

Sen neymişsin magnezyum!

Hastalıkların yüzde 13’ünün gagnezyum eksikliğine bağlı olduğunu biliyor muydunuz?

ABANT İzzet Baysal Üniversitesi Tıp FakültesiKadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr. Melahat Dönmez, hastalıkların yüzde 13’ünün magnezyum eksikliğine bağlı olduğunu belirterek, "Magnezyum olmadan vücutta enerji dönüşümü olmaz. Magnezyum eksikliğinde sinirlilik, oryantasyon bozukluğu, zihinsel bulanıklık, iştah kaybı, depresyon, kas krampları ve kasılmaları, kalp ritminde bozulmalar, solukluk, uyuşukluk gibi belirtiler görülebilir" dedi.

Kas ve sinir fonksiyonlarının yürütülmesi, kalp ritminin düzeninin sağlanmasında magnezyumun büyük önem taşıdığını vurgulayan Prof.Dr. Melahat Dönmez, "Vücudumuz için gerekli olan magnezyumu günlük diyetimiz ve içtiğimiz sularla özellikle maden sularıyla alırız. Vücudumuzdaki 300’den fazla biyokimyasal reaksiyonda rol alır. Magnezyum olmadan vücutta enerji dönüşümü olmaz. Tıbbi rahatsızlıkların yüzde 13’ü magnezyum eksikliğine bağlıdır. Magnezyum eksikliğinde sinirlilik, oryantasyon bozukluğu, zihinsel bulanıklık, iştah kaybı, depresyon, kas krampları ve kasılmaları, kalp ritminde bozulmalar, solukluk, uyuşukluk gibi belirtiler görülebilir" diye konuştu.
Prof.Dr. Dönmez; stres, gebelik, emzirme, hastalıklardan sonraki iyileşme dönemleri, ağır egzersizler, aşırı alkol ve sigara içenlerde magnezyum ihtiyacının arttığını vurgulayarak, "Alkol magnezyumun böbrekten atılımını arttırır. Alkolik kişilerde magnezyum eksikliğine bağlı kalp hastalıkları daha sıktır. Magnezyum eksikliğinin kanın pıhtılaşmasını arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca sigara da aynı etkiyi yaptığı için sigara içenlerde ihtiyaç daha fazladır. Bu da kalp ve damar hastalıklarına zemin hazırlamaktadır. Aşırı magnezyum eksikliğinde sinir sisteminde bozukluklar meydana gelir. Hayati tehlike oluşturur. Gebelikte magnezyum eksikliği rahim kasılmalarını arttırarak erken doğum riskini arttırır. Yeni doğanda ise magnezyum eksikliği bebeğin ısı kaybetmesine ve ani bebek ölümü sendromuna yol açabilmektedir" dedi.

Magnezyumun spor yapanlar için daha önemli olduğunu ifade eden Prof.Dr. Melahat Dönmez, şunları söyledi:
"Magnezyum kas kasılmasını ve karbonhidratların enerjiye dönüşümünü kontrol eden bir mineral olduğu için sporcularda ayrı bir öneme sahiptir. Aktivite ile çabuk yorulma, performansta azalma, şiddetli kas krampları ve spazmları magnezyum eksikliğinde görülebilir. Ayrıca yapılan bazı çalışmalar ani sporcu ölümleri ile aşırı magnezyum kaybının ve magnezyum yetersizliğinin sorumlu olduğunu iddia etmektedir."

http://saglik.milliyet.com.tr/sen-neymissin-magnezyum-/alternatiftip/haberdetay/14.02.2012/1356021/default.htm


 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 540
Toplam yorum
: 197
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 1794
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster