Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '12

 
Kategori
Siyaset
 

MHP kongresinin ardından

MHP kongresinin ardından
 

Bahçeli geçerli sayılan 1214 oyun 725’ini alarak genel başkan seçildi. Koray Aydın’a 441oy aldı.

Aydın’ın oylarını 441’e taşıması “Genel Merkez yönetimine ilişkin rahatsızlık ve parti içi muhalefet güçleniyor” değerlendirmesine yol açabilir mi?

Kulislerde olağanüstü kurultayı toplama gücünü elde eden Aydın’ın önümüzdeki süreçte, bu yönde girişimde bulunabileceği dile getiriliyor ama böyle bir girişimde bulunur mu?

Bahçeli 6. kez Genel Başkan seçilen Devlet Bahçeli diğer liderler gibi başarısızlık halinde değişmeyenlerden.

Zorunlu değişiklik dışından koltuğunu bırakan yok ülkemizde. CHP Deniz Baykal’ı nasıl değiştirdiğini biliyoruz. İhtiyaçtan değil zorunluluktan.

Aslında örnek aldığımız batıda başarısız olan gidiyor. Biz neden beceremiyoruz bu işleri?

Konu MHP. Bu konuda söylenecek söz doğrudan MHP yi ilgili oluyor ama aslında en genel anlamda neden sorusunu soruyorum.

Sanki koskocaman partileri başka yönetecek kişi yokmuş gibi hareket ediyoruz ve garibimize de gitmiyor.

Bu durum dünyanın bir çok yerinde de aynı.

Mesela kocaman Rusya’nın sanki iki adamı var. Medvedev ve Putin.

On senedir Recep Tayip Erdoğan Ak Partinin başında. Ama başarılı. Sürekli seçim kazanıyor.

Parti içi muhalefetin suç sayılması gibi bir durum var bizde ve bir çok ülkede.

Çok gelişmiş ülkelerde bakanlar başbakanlar en ufak başarısızlık halinde gidebiliyorlar.

Gelişmekte olan ülkelerde bu durum kolay değişmiyor.

MHP terörün bu kadar can aldığı bir noktada, milletimizin doğrudan hedef alındığı bir noktada başarısız oluyorsa, iktidar olamıyorsa daha ne zaman iktidar olacak?.

Milletimiz çeşitli enstrümanların da etkisiyle tehlike görmediği için mi tercihini MHP den yana kullanmıyor?

Tartışılacak bir konu aslında.

Devlet Bahçeli ile baş başa bir saate yakın sohbet etmiş birisi olarak şunu diyebilirim ki mütevazı, alçak gönüllü,bilgili bir insan Sayın Devlet Bahçeli.

Çok yeride bir duruşu var. Germiyor ülkeyi, sabrediyor.

Koray Aydın aklandı mı, paklandı mı açıkçası bilgim yok. Aklandığını söyledi, dinledim. İnandım. Ama yani bu güzide camiada hakkında hiçbir söylenti olmayan birisi çıkabilirdi. Eğer MHP tabanı Sayın Bahçeliyi başarısız buluyor ise böyle bir isimle Sayın Bahçelinin karşısına çıkardı.

Demek ki o noktada da bir şeyler dönüyor.

Neden Koray AYDIN?

Açıkçası ben mana veremedim.

Diğer adayların çoğu kendilerini destekleyecek kırk kişiyi bile bulamadan elendiler.Koray AYDIN 441 oy aldı ve oldukça başarılı oldu. Bundan sonra bir şey yapabileceğine inanmıyorum. Partiyi bölmeye asla çalışmaz bu aşmada.. Liderlik mücadelesini sürdürmesini de olası görmüyorum. Böyle bir durum MHP ye zarar verir. O nedenle ihtimal vermiyorum.

Belli ki, önümüzdeki seçimlere MHP eski lideri ile devam edecek.

Umarım başarısız İL Başkanlarını değiştirir, yeni bir heyecanla yoluna devam eder.

MHP ye ve liderine başarılar diliyorum.

Sevgi ve Saygılarımla

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..