Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '09

 
Kategori
Müzik
 

Michael Jackson

Michael Jackson
 

Pop dünyası kralını yitirdi. Müzik dünyasında önemli bir yere sahip olan Michael Jackson, bu dünyadan ayrıldı. Aslına bakarsanız, Jackson yanlış seçimlerinden dolayı müzik dünyasından ayrılmış, bunalıma girmiş ve zor durumdaydı. 1980 li ve 1990lı yıllardan sonra 2000 ler O'na iyi gelmemişti. Zenciler arasında milyonda bir görülen Vitiligo hastalığı teninde (1981) beyaz lekelerin çıkmasına neden olmuş. İlk zamanlar makyajla bu lekeleri kapatan Jackson, lekelerin çoğalmasıyla tam tersini yapmış, kahverengi bölgeleri açık renk makyajla kapatmış.

Michael Jackson'ın hayatını bugün birçok kez dinlemişsinizdir, onun için ben burada detaya girmek istemiyorum. Jackson'ın müziğini ben 80 li yıllarda fazla sevmezdim. R&B, soul, disco, swing ve funk türünün yanında rock da söylemesine rağmen nedense pek ısınamamıştım. Ama yeteneğine diyeceğim yoktu. Dans stili, besteleri, şarkı sözleri yadsınamazdı.

5 yaşında sahne alıp müzikle uğraşması ve küçük yaşta ünlü olmasına rağmen ( bana kalırsa ) az sayıda albüm çıkarmış, 40 senede 10 albüm. Ama özellikle Thriller ve sonrası çıkardığı 5 albümün 1 numara olması büyük başarıdır. Kısaca albüm isimleri,

1971 de Got to be There, 1972 de Ben, 1973 de Music and Me, 1975 de Forever, Michael, 1979 da Off the Wall, 1982 de Thriller, 1987 de Bad, 1991 de Dangerous, 1995 de HIStory (derlemedir) ve 2001 Invincible.

Michael Jackson, birçok sosyal sorumluluk ve insani yardım projelerine katılmıştı. USA for Africa kampanyası çerçevesinde açlık sınırında olan yardıma muhtaç Afrikalılar için Lionel Richie ile yazdığı "We are the World" önemlidir.

Müzik Dünyasında bir numara olmak kolay değil. Gençlik yıllarımın bir idolünün ölümü bizleri düşündürüyor. Elvis Presley'in ölümü, Frank Sinatra'nın ölümü, John Lennon'un ve Freddie Mercury'in ölümleri nasıl dünya halkını üzmüşse sanırım Jackson'ın ölümü de üzecektir. Cenazesine milyonlar katılacaktır. Sevsek de sevmesekte, sekiz senedir suskun olsa da Micheal Jackson müzik dünyasının büyüklerindendi...

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..