Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Midas'ın Kulakları Veya Gizli Kulaklar…

Midas'ın Kulakları Veya Gizli Kulaklar…
 

özel çalışmam


Kral Midas bir gün Tmolos Dağı’nın yamacında dolaşırken Apollon ile Pan’ın yarıştıklarını ve bu yarışmaya yargıç olarak dağ tanrısı Tmolos’u seçtiklerini görür. Apollon’un lirini de Pan’ın flütünü de dinleyen Midas, flütün sesini çok beğenir.

Tmolos Apollon’a verir ödülü ama yarışmaya tanık olan Midas flütü daha çok beğendiğini söyleyince Apollon Midas’ın kulaklarını uzatıp eşek kulağı haline getirerek intikamını alır ondan.

Midas eşek kulaklarını sivri külahı ile bir süre saklarsa da saçını sakalını her gün tıraş eden berberin görmesini engelleyemez. Berber kimseye açmadığı bu sırdan kurtulabilmek için toprağa bir delik kazar ve içine eğilerek “Midas’ın kulakları eşek kulaklarıdır.” diye fısıldar ama kazma vurduğu yerin çevresindeki otlar, kamışlar yel estikçe dile gelerek “Midas’ın kulakları eşek kulaklarıdır.” Diye yankılanmaya başlarlar…

Kral Midas tanrılığa soyunduğu bir anda halktan yana da bir tavır alınca kulakları eşek kulağına döner…

Telefonumda bir gariplikler oluyor. Günün aktüel konusu telefon dinlemeleri olunca insan şüpheye düşüyor…

İçimden değişik ve bize has küfürler savurarak notlarımı karıştırmaya başladım küçük arşivimde.

Maksadım size daha güzel bir şeyler bulmak ve bilgilendirmek her zaman ki gibi…

Hasan Celal Güzel’in başından geçmiş bir olaya rastladım.

Olay küfürlü bir isyanı anlatıyor. Sene 1989…

İçişleri Bakanlığı Müsteşar yardımcısı Hasan CELAL GÜZEL koalisyonla birlikte görevinden alınır.GÜZEL bu süreçte bütün konuşmalarında “ Evvela, mahsusen bu telefonu dinleyenin, kayda alanın, deşifre edenin, okuyanın yedi göbek sülalesini…..diye bir girizgah (giriş) cümlesi ile başlar.

Sonra bir gün kapısı çalınır ve ziyaretçi “ efendim ben Emniyetin Önemli İşler Dairesinde çalışıyorum. Komiserim. Allah aşkına bana küfredip durmayın” der. GÜZEL “yahu ben sana küfretmiyorum kardeşim nerden çıkarıyorsun bunu deyince Komiser durumu açıklar:

“Hani telefon konuşmalarınızda “ evvela banda alanın” diye küfrediyorsunuz ya işte o benim”

GÜZEL, bu konuşmadan sonra girizgah küfürünü değişiklik yaparak “banda alan hariç” diye telefon konuşmalarına başlar!...

Vala ben şimdi tökezledim…

Kime ne deyim? Küfür etmek zor iş ama dinlenmek de çok kötü bir şey.

Başbakan dinlendiğini söyledi.

Berbere demedi millete dedi.

Kulakları uzamayacak Midas gibi ama acilen de bir tedbir alması lazım.

Sonrasına ben karışmam vallahi!...

Sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..