Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '11

 
Kategori
Anılar
 

Mikrodalga fırın ile imtihanım ve bonus olarak yemek tarifi.

Mikrodalga fırın ile imtihanım ve bonus olarak yemek tarifi.
 

Kaşarlı, sucuklu pidemsi veya pizzasımsı bir şey


Bonus yemeğim, sahte pide veya pizza tarifi artık her neyse. ..

Garip bir alet, çıkan kiracımız bize bir hediyesi.. :)

Daha önce Mikrodalga fırın hakkında çok şey duydum ve açıkçası kullanmaya çekiniyordum ama meraktan yanıp tutuşuyordum. Neyse ki kiracımız evden çıkarken bazı eşyalarını bize bıraktı. Bu mikrodalga fırında onlardan biri.

Kardeşimden yardım alarak kurumuş bir ekmeği fırına atarak işe başladım. Öncesinde nette okuduğum, bu işlem için sadece 20-30 sn yeterliymiş.

Makinanın düğmesini çevirir çevirmez yaklaşık 3 metre uzağına kaçtım, ne olur ne olmaz ışınlara maruz kalmamalıydım.

30 sn sonra ekmeği fırından çıkardığımda onun yumuşamış olduğunu fark ettim Evet başarmıştım. yıllardan beri süren merakımı gidermiştim.

Ekmeği yukarı kaldırıp bunu ben yaptım diye bağırdım. Bu tablo karşısında kardeşim gözyaşlarına hakim olamadı, iki kardeş birbirimize sayılıp saatlerce ağladık... (bu son paragraf tamamıyla fantezi ürünüdür)

Artık başarmıştım ben ileri teknoloji bir mikrodalga fırın kullanmıştım. Denemelere devam ettim. Beyaz ekmekte başarılı bir sınav veren fırın, kepek ve çavdar ekmeklerinde zorlanıyor.Bunun sebebi bu tür ekmeklerin içerisinde çok fazla su molekülü içermemesi olabilir.

Çünkü mikrodalga fırının çalışma prensibi su moleküllerini titreştirerek ortaya çıkan sürtünmeden dolayı ısı üretmesiydi.

Ve olayı ileri götürmeye başladım, bu fotoğrafını çektiğim pidemsi veya pizzasımsı uydurma tarif kardeşimden...

Ekmeği alıp dilimlere bölüyorsunuz ve üzerine kaşar ve sucuk bırakıyorsunuz(sucuk yoksa sade kaşar da olur  ). Yalnız fotoğrafta görüldüğü üzere bu biraz gariban işi oldu, siz mümkün olduğu kadar kaşarı çok koyun... Dilerseniz ekmeğin kenarlarına hafif margarin veya tereyağ sürebilirsiniz...

Sonra fırında verip son derecede 30-40 sn. kadar pişirin, çıkarıp soğumadan sıcak sıcak yeyin. Afiyet olsun... :)

 
Toplam blog
: 27
: 906
Kayıt tarihi
: 21.01.10
 
 

1981 yılında İstanbul'un biricik semti Kadıköy'de doğdum. Mezun olduğum alanla ilgisiz olsa da Fel..