Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '15

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

MİKRODALGADA BARDAK KEK

MİKRODALGADA BARDAK KEK
 

5 dakikada kek yapmaya ne dersiniz? Püf noktalarına dikkat ederseniz sertleşmeyen pamuk gibi kekleriniz olacaktır. Çırpıp mikrodalgaya atın yeter,5 dakika sonra servise hazır..

MALZEMELER.

*2 yumurta

*2 küçük çay bardağı toz şeker

*1 çay bardağı yoğurt veya süt

*1 küçük çay bardağı sıvıyağ ,(daha az koyabilirsiniz.)

*2 su bardağı un

*1 paket kabartma tozu

*1 paket vanilya

*2 yemek kaşığı damla çikolata

*1 yemek kaşığı kakao

YAPILIŞI: Buradaki bardakların yüksekliği 8 cm.

*Yumurtaları ve şekeri iyice çırpalım (5-6 dakika)

*Yağ ve yoğurdu da ekleyerek çırpalım

*Un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyelim,tüm kekleri kakaolu yapacaksanız, 2 yemek kaşığı kakaoyu da ilave ederek eledikten sonra karışıma bir  iki defada ekleyelim ve yavaşca karıştıralım

*Karıştırma işlemini ya mikserin en düşük devriyle yapalım ya da bir kaşık veya spatula ile alttan üste katlar gibi sıvılara yedirelim.

*Çok hızlı ve uzun süre çırparsak hava kabarcıkları söner ve kekimiz daha az kabarır

*Kağıt bardakların içi kaygansa yağlamaya gerek yok,diğer türlüysa margarine fırça sürerek  bardakları yağlayalım

*Buradaki tarifte,bardakların bir kısmına 2 'şer kaşık sade hamur koydum ve üstüne damla  çikolata serptim.

*Diğer kısmı için sade hamura 1 kaşık kakao ekleyerek karıştırdım ve bardaklara 2,5 kaşık olarak  koydum.Kakalu kek daha güzel oldu ,ben kakaoluyu daha çok tavsiye ediyorum ve hatta ıslak kek  olarak yapın,çok daha nefis olacaktır. (Tarifi yakında paylaşacağım)

*Bardaklar daha kısa olursa hamur miktarını ve pişme süresini azaltalım.Hamur bardağın  yarısından daha az seviyede olsun,müthiş kabarıyor,taşabilir.

*Sade kekler daha az miktarda olduğu için 4 dakikada pişiyor,kakaolular ise tam 5 dakikada hazır.  Daha çok tutmayalım ,sonra sertleşebilir.bu sürede alırsanız pamuk gibi kalırlar

*Mikrodalgada en yükseğin bir altında pişirelim.

*Bu ölçüyle,fırına girebilen silikon kek kalıbında,borcamda veya muffin kağıtlarında kek  yapabilirsiniz.

*Kalıpta yaparsanız 7 dakika piştikten sonra alın ve bir kürdan batırın,kuru çıkarsa pişmiş  demektir,ıslak çıkarsa 1 dakika daha pişirin.

*Kek ılındığında üzerini kapatırsak ertesi gün bile yumuşaklığını koruyor.

*Müthiş bir lezzet,elektrikten tasarruf ve pratik.Acil durumlarda kurtarıcı bir yöntem.

*Ayrıca istediğiniz her türlü keki mikrodalgada pişirebilirsiniz.

AFİYET OLSUN..

Tüm tariflerim için http://buketcengiz.blogspot.com.tr/

Facebookta beni takip etmek için https://www.facebook.com/pages/Huzurlu-Mutfak/1507528802801602  

Instagramda beni takip etmek için https://instagram.com/p/zzwl4Wx-cs/

Twitterda beni takip etmek için https://twitter.com/Huzurlu_Mutfak

 

 
 
Toplam blog
: 60
: 567
Kayıt tarihi
: 19.05.14
 
 

Marmara Üni İşletme Fakültesi mezunu. Kurufasulyeli Pasta'nın mucidi 1992 Türkiye çapında..