Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '19

 
Kategori
Şiir
 

Milano'da

Ihlamur kokuyor bu şehirde
Mis gibi
Üzerimde yazın nemi var
Islak ve bazen boğucu
Ve gariptir ki
Ne kadar çok ihtiyacım var
Kuru bir Ankara havasına
Ev sahibim Simona’nın
İri çarpık köpek dişleri
O kadar doğal ki
Bir İtalyan gülümsemesi
Kocaman ve içten
Çok konuşmaktan mı geliyor
Büyük ağızlı olmak
Ihlamur kokuyor her an
Milano’nun Fratelli Antona Traversi caddesinde
Yağmur yağmaz derken
Rütubetle beraber bir sağanak
Allah’tan arabada beni buldu
Tertemiz sokaklar
Napoli’de yaşadığımdan epey farklı
Nasıl endüstriyel şehir anlamadım
Hava tertemiz duru
Bir ekmek yiyorum
İtalya unundan
O kadar lezzetli ki
Tıpkı Napoli Margarita Pizzası gibi
Eşsiz
Yeşilliğe serpiştirilmiş evler
Bazen yüksek olsa bile
Doğaya hapsolmuş
Eğer dut ağaçları burada olsaydı
Yerden sınırsızca yerdim
Ve garip şekilde o kadar sakin ki sokaklar
Nerede o İtalyanların
Birbirini dinlemeyen yüksek sesli sohbetleri
Genç kızlar evlerinden gece sıvışıp
İtalyan erkeklerin kollarına atıyorlar bedenlerini
Ençok bu ülkede
Rahat sevişmelerini seviyorum
Aşırıya kaçmadan doğal
Ve bu yüzdendir ki
İtalyan erkekleri dünyada kral
Sevişmekten kaçmadıkları için
Ve ben eski bir İtalyan vatandaşıyım
Napolili
O yüzden bir İtalyan gibi
Konuşabiliyorum Milano sokaklarında
Ve yazmak
En derinine yazmak hayatımn
Milano sokaklarında
Bir Türk gibi değil
Bir İtalyan gibi değil
Dünya vatandaşı olmak
Ve ürkmemek
Ve sahiplenmemek
Ve yaşamak bu sokakları
Turist gibi değil
İtalyan gibi değil
Türk gibi değil
Bir insan gibi
Saygı duymak yaşama
Bu şehirde var olabildiği için
 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..