Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Milletvekilleri de sınavla seçilsin!

Milletvekilleri de sınavla seçilsin!
 

İlk sınavıma hazırlandığımda 6 yaşındaydım. Soruların Tay yayınlarının mecmualarından birinden çıkmasını bekliyordum. Özellikle Zagordan... Çok hazırlıklıydım. Fakat Hayat Bilgisinden gelmişti sorular... İlk ters köşeye yatışımdı. Benim bildiğim iki hayat vardı. Biri bizim mahallede yaşanıyordu, diğeri Darkwood ormanlarında... Bu sorulan ise başka bir hayattı. Ne çocukluk arkadaşlarım vardı içinde, ne de çocukluk kahramanlarım... Sıkıcı, ürkütücü bir dünya idi.

10 yaşımda bir başka sınava girdim. Okuduğum özel okul sınırlı sayıda öğrenciye sınavdaki başarı sırasına göre burs veriyordu. Son sınıfı burslu okuyacaktım. 11 yaşımda Anadolu lisesi sınavlarına hazırlanmaya başladım. ABCD dergisi vardı o zaman, çok faydalı ve keyifli; hedef kitlesine hitap yeteneği üst düzeyde olan dergilerden biri idi(Bu alanda en başarılı dergilerden biri olan 64’ler dergisini de saygı ile anıyorum). Orta okuldan sonra girdiğimiz sözlülerin ve sınavların ardı arkası kesilmedi. 15 yaşında onlarca sınavdan geçmiş tecrübeli bir sınanan olarak bu sefer de Fen lisesi sınavlarına hazırlanıyor buldum kendimi. Çok da ciddiye almadığım bu sınav sonrası, büyük üniversite sınavının tam-tam sesleri yavaş yavaş yaklaşmaya başlamıştı. 17 yaşında tuvalete bile elimde test kağıdı ile girmeye başlamıştım. 18’ime geldiğimde birinci muharebe başlamıştı. Yenik düşmüştüm cephede...19 yaşımda kazanmıştım rövanşı. 22 yaşıma kadar girdiğim vize ve finallerin sayısını hatırlamıyorum bile... Bundan sonraki 2 sene kendi hazırladığım bir sınava soktum hayatı. Döndüğümde yeni sınavlar beni bekliyordu. İşe girmek için, işten çıkmak için... Sonra başka bir işe girmek için...

Ve ben ulus içinde ve uluslar arası bağlamda yaklaşık 550 kişi tarafından temsil ediliyorum. Beni temsil eden kişilerin seçilme kriterleri de Anayasanın 76. maddesi ile belirlenmiş. Ne diyor 76. madde:

MADDE 76. – (Değişik : 13.10.2006 - 5551/1 md.) Yirmibeş yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir.

(Değişik : 27.12.2002 - 4777/1 md.) En az ilkokul mezunu olmayanlar, kısıtlılar, yükümlü olduğu askerlik hizmetini yapmamış olanlar, kamu hizmetinden yasaklılar, taksirli suçlar hariç toplam bir yıl veya daha fazla hapis ile ağır hapis cezasına hüküm giymiş olanlar; zimmet, ihtilâs, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı suçlarla, kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma, terör eylemlerine katılma ve bu gibi eylemleri tahrik ve teşvik suçlarından biriyle hüküm giymiş olanlar, affa uğramış olsalar bile milletvekili seçilemezler.
................................................
Ref: (www.tbmm.gov.tr)

Dikkat edin, iktidar partisi yakın geçmişte bu maddenin başlangıcında belirtilen seçilme yaşını 25’e çekmek için uzun mesailer harcamıştı. Benim gözüme çarpan ise başka bir yer. Yaş sınırından bir sonraki cümle... İlkokul mezunu olmanın milletvekilliği seçilmek için yeterli sayılması. Ben bu çıtanın acilen yükseltilmesi gerektiğine inanıyorum. Benim taleplerimi anlayamayan, anlasa bile anlatma yetisi olmayan kişilerin beni temsil etmesini istemiyorum. Beni çocuk yaştan ergenliğe kadar yüzlerce sınav ile sınayan devletin, beni temsil edecek kişilerin de en az benim kadar sınanmış insanlar arasından seçilebilmesini şart koşması gerektiğini düşünüyorum.

Politik açıdan aydınlanma Anayasanın 76. maddesinden başlayacaktır. Ve umuyorum ki aydınlanmış bir gürüh, üzerlerindeki dokunulmazlık zırhını kendilerine hakaret görüp, çıkarıp atacaktır.

 
Toplam blog
: 89
: 618
Kayıt tarihi
: 16.12.06
 
 

İlk kitabımı, 'Pal Sokağı Çocukları'nı okuduğumdan beri yazıyorum. Yazmak beni o çocuklar gibi öz..