Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '12

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitim Bakanı Milli felaket mi?

Milli Eğitim Bakanı Milli felaket mi?
 

odatv.com


 

Başlıktaki benzetme MHP Grup başkanı Oktay Vural'a ait. Tabii bu konuda yorum yapmak bize düşmez ama Milli Eğitimdeki son uygulamaları yazmak  da herhalde bir sorun yaratmaz. 
 
Kendisi daha bakan olmadan "Laiklik ilkesi yerini İslamla bütünleşmeye terk etmelidir."demiş, bakan olduktan sonra ise ilkokula başlama yaşını eleştirenleri "PKK lı ve laikçiler" olarak tanımlamıştır. Yani PKK ile laikçileri aynı sepete koymuştur. 
 
Atanamayan öğretmenleri cami avlusunda yem bekleyen güvercinlere benzetirken, ücretli olarak çalışan öğretmenleri ise "Hayvan yetiştiricisi" olarak tanımlamıştır.  
 
Şimdi gelelim, 2012-2013 öğretim yılına...
 
Okullarda eğitim bilindiği gibi sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri ve ücretli öğretmenler tarafından verilmektedir.  
 
Ücretli öğretmenler, sadece eğitim döneminde girdikleri ders saati karşılığı ücret alırlar. Genelde belli bir konuda eğitim yapmış kişiler, branş öğretmenleri gibi derslere girerler. Kadrolu öğretmenler gibi sömestri tatillerinde ücret almazlar ve her eğitim yılı için ihtiyaç halinde görev alırlar. Üniversite bitirmiş ama iş bulmakta zorluk çeken kişiler boğaz tokluğuna diyebileceğimiz bir paraya ücretli öğretmenlik yaparlar. Örneğin Spor Yüksek Okulu mezunu bir genç beden eğitimi öğretmeni olarak görev yaparken, Üniversitelerin Matematik bölümünü bitiren bir kişi, matematik öğretmeni, Yabancı dil bölümünü bitiren bir kişi de örneğin İngilizce öğretmeni olarak görev yapar. 
 
Yani bunlar hayvan yetiştricisi değildirler. 
 
Bu dönem onbinlerce öğretmen atama beklerken, kadrolar tesbit edildi ve  boş kadrolar için de ücretli öğretmenlere görev verildi. Sınıf öğretmenleri ise mezun olurken, birer yan dal seçerler. Ancak bu yazdıkları yan dal sadece formalite olarak seçilir ve sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri gibi yan dal olarak seçtikleri dersler için eğitim almazlar.
 
 Bu yıl ise  eğitim yılı başladıktan 15 gün sonra MEB yeni bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya göre 4+4+4 sistemi nedeniyle sınıf öğretmenlerinin % 20 si norm kadro fazlası olarak ortaya çıktı ve bu öğretmenler yan dal olarak seçtikleri dersler için branş öğretmeni olarak atandılar. Yani İngilizce bilgisi ortaokul seviyesinde olan bir öğretmen İngilizce dersi vermeye başladı. Bu durum karşısında ise 15 gün önce işe başlayan ücretli öğretmenlerin işlerine son verildi. 
 
Bakın, bu konuda sınıf öğretmenlerinin yakınmaları şöyle:
 
"Aynı dert bende de kılavuzdaki telefonda çıkan bayan lise matematiğini tercih edebileceğimizi söyledi.Yoksa iptal olur dedi.Tamamda bizler sınıfcıyız.Ne anlarız lise matematiğinden.Bunu acilen düzeltip ilköğretim matematik hakkı yoksa zihinsel engelli hakkı vermelidirler."
 
Atanamayan bir branş öğretmeninin sözleri de şöyle:
 
"Ben lise matematik öğretmeniyim 88 ile atanamadım 5.5 senede okulu bitirdim. İstanbul'da ne kadar zor bir eğitimden geçtim.  Bu şekilde sınıf öğretmenliğinden lise matematik öğretmenliğine geçenlere ve bu hakkı tanıyanlara hakkımı helal etmiyorum." 
 
Bu kişiler yem bekleyen güvercin değildir. 
 
Geçen yıl ücretli beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapan Spor Yüksek okulu mezunu bir genç, çalıştığı ilk öğretim okulunda, futbol, voleybol, basketbol takımları kurmuş ve buradaki yetenekleri ortaya çıkarırken, bu yıl ise eğitim yılı başladıktan 15 gün sonra işsiz kalmıştır.
 
Okulu bitirip, futbol, basketbol antrenörlüğü vasfını kazanan bu kişiler, ne yazık ki futbol sahalarında görev yapan futbolcu eskileri yüzünden iş bulamamaktadırlar.
 
Son olarak okullarda sporcu yetiştiremeyen bir millet olarak kimse Milli takımımızın durumu için üzülmesin. 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..