Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitim bakanını kim atar? (2)

Elimde bulunan bir kitaptan, daha doğrusu Öğretmen Yetiştiren Fakültelerde okutulan, kitapçılarda da bulunan bir ders kitabından söz edeceğim. Kitabın adı; 109 SORUDA ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİNE GİRİŞ. Yazarı; Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU. Kare Yayınları. Kitabın Önsözünde, “Adana 2005” yazıyor.

Kitabı inceleyecek fazla zamanım olmadı. Bu nedenle, hemen HÜKÜMET ile ilgili bölümü bulup bakıyorum ve aynen şu ifadeleri görüyorum:

“Başbakan Cumhurbaşkanınca, bakanlar T.B.M.M. üyeleri ya da milletvekili seçilme yeterliğine sahip olanlar arasından başbakanca seçilir, Cumhurbaşkanınca atanır.” (Sayfa 182).

“Milli Eğitim Bakanı milletvekillerinden ya da milletvekili seçilme yeterliği olanlar arasından başbakanca atanır.” (Sayfa 182).

Bakan atamaları ile ilgili ifadeler, birbirini tutmamaktadır. Başka bir deyimle, bir ifadede Milli Eğitim Bakanı, Cumhurbaşkanı; diğer bir ifadede Başbakan tarafından atanmaktadır. Çelişkili bu ifadeler üzerine, 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 104. maddesinde bulunan Cumhurbaşkanın görev ve yetkileri ile ilgili bölüme bakıyorum ve şu ifadeleri görüyorum:

“Başbakanın teklifi üzerine bakanları atamak ve görevlerine son vermek.”

. Aynı kitabın; (99 SORUDA EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ) Önsözünde, “Adana, Eylül 1996”, yazan baskısına bakıyorum ve şu ifadeleri görüyorum:

“Başbakan Cumhurbaşkanınca, bakanlar T.B.M.M. üyeleri ya da milletvekili seçilme yeterliğine sahip olanlar arasından başbakanca seçilir, Cumhurbaşkanınca atanır.” (Sayfa 139-140).

“Milli Eğitim Bakanı milletvekillerinden ya da milletvekili seçilme yeterliği olanlar arasından başbakanca atanır.” (Sayfa 141).

Yine Önsözde; “Kitabın ilk baskısı 1993 yılında yapılmış, üç yıllık bir denemeden sonra üçüncü baskısı yapılmıştır. Adana, Eylül 1996)” deniliyor.

. Aynı adı taşıyan kitabın (99 SORUDA EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ) bir diğer baskısının Önsözünde; “Adana Ekim 1997” yazıyor ve aynı ifadeler yer alıyor.

Bulabildiğim ve inceleyebildiğim kitaplara göre, 99 SORUDA EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ adlı kitabın ikinci baskısı 1994; son baskısı ise 2005 yılında, 109 SORUDA ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİNE GİRİŞ olarak yapılmıştır. Değişik tarihlerde basılan kitaplardaki bu çelişkiyi, bu kitabı okuyan yüzlerce, belki de binlerce öğrencinin; onlarca akademisyenin nasıl fark edemediğini, hala anlayabilmiş değilim. Yazarın da, kitabın yeni baskısını yaptırmadan önce, kitabı tekrar gözden geçirip geçirmediğini bilmiyorum. Çünkü, yüksek lisans ve doktora tezlerinin nasıl incelendiğini, kelimeler üzerinde dakikalarca, nasıl tartışıldığını bilenlerden biriyim.

Çelişkinin nedenini siz anlayabildiniz mi?

Yorumsuz olarak bilgilerinize sunulur.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..