Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Milli Eğitim Bakanlığı tek engelli okulunu da kapatıyor…

Milli Eğitim Bakanlığı tek engelli okulunu da kapatıyor…
 

Evet, demek ki Türkiye’de engelli insan kalmadığına hükmettiler ki tek engelli okulunu da kapatıyorlar.

CHP PM Üyesi Tekirdağ Milletvekili Candan Yüceer, spastik engelli çocuklara eğitim veren tek devlet okulunun kapatılacak olmasına sert tepki gösterdi. Yüceer, ‘Ülkemizde yaklaşık 600 bin spastik engelli yurttaşımız var. Bunlardan sadece 30’unun eğitim görebildiği tek devlet okuluna göz diktiler”, dedi.

İktidarın eğitime gösterdiği ilgi işte bu kadar. İstatistiklere göre bu ülke nüfusunun yaklaşık %11 i engelli. Sanki engelli olmak suçmuş gibi AKP bunlardan kaçıyor ve yok sayıyor. Özellikle eğitim çağındaki engelli çocuklarımızın durumu işler acısıdır. Bilinçsiz, bilgisiz, ordan buradan duyma uygulamalar hayata geçirilse de konma aklın cepten düşeceği gerçeği gibi doğru olan bazı uygulamalar da devamının yanlış olmasından dolayı sıkıntı yaratıyor. Örneğin çok hafif engelli çocuklar normal ilkokullara alınıyor. Bu durum onların sosyalleşmesi için çok iyi ama bu konuda eğitimsiz öğretmen ve kendini bilmez diğer veliler yüzünden gerek o evladımızın, gerekse ailesinin hayatı çekilmez hale geliyor. Uygulamaya bakıldığında engelli evlat sahibi olmak adeta bir utanç vesilesi gibi algılanıp evlere kapanılsın isteniyor. İşte başta anlattığımız olay da buna güzel bir örnektir.

“Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı, aynı arsada, kapatılmak istenen devlet okulunun 100 metre yakınına spastik engellilere eğitim veren başka bir okul yaptı. Bu özel okulun yıllık ücreti 35 bin TL. Ailelere kapatılan okul yerine bu özel okul önerildi. Ancak ailelerin bu okulun 35 bin TL’lik ücretini karşılamaları çok zor.”

Bunun ne anlama geldiğini anlatmaya gerek yok sanırım. Kesin olan bir gerçek var ki, engellisini eğitmek istemeyen, onları özel sektörün insafına terk eden ama dolaylı dolaysız vergilerle ailelerinin başına çöken yönetim anlayışı o insanlardan daha engellidir.

İzmir 2012-12-22

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..