Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '13

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Milli Eğitim'de kıyafet serbestliği bize bol mu geldi?

Milli Eğitim'de kıyafet serbestliği bize bol mu geldi?
 

internetten alınmıştır.


Gerçi bu kategorinin adı, "Blog yazarları tartışıyor" değil, "Blog yazarları tartışmıyor" olmalı, diyesim geliyor ama bu konu doğrudan "Blog kategorisi"ni ilgilendirdiği için bu kadar değinip asıl konumuza geçelim.

Türkiye son on yılda yaşadığı değişim ve dönüşümü Milli Eğitim alanında da yapmak istedi. Günümüz teknolojisini eğitime sokmak ve günümüz anlayışını Milli Eğitimde hakim kılmak ülkeyi yönetenlerin temel amacı oldu.

Bunlardan birincisi için, devlet akıllı tahtaları, interneti, tablet bilgisayarları Milli Eğitim'in hizmetine sundu... Ama ikincisi, yani anlayışları güncellemek o kadar kolay değildi ve kolay olmadı.

Ne demiş adam: Köhne fikirleri yerinden sökmek, köhne çivileri sökmekten zordur, ya da öyle bir şey...Türkiye ve Türkiyenin Milli Eğitimi de aynen bu durumu yaşıyor şimdi.

Ben hep söylemişimdir; Türkiyedeki Eğitim sorununun  en az yarısını "öğretmen sorunu" teşkil eder. Bu ülke, ta başlangıçtan bu yana öğretmenlerini belli bir devlet ideolojisinin misyonerleri olarak gördüğü ve öyle konuşlandırdığı için, her anlamdaki "serbestlik" bu öğretmenlere aykırı düşer.

Çünkü, ideolojiler serbetlik istemez hiç bir zaman... Türkiye Cumhuriyeti devletinin "eğitim ordusu"nun erleri de çoğu zaman böyle bir serbestlikten yana olmadılar... Tabii, çarkın dişlilerinden "hatalı üretim"ler de çıktı; bir onlar böyle "abuk sabuk" şeyler yazıp çizdiler işte...

Lafı elbette Milli Eğitimdeki kıyafet serbestliğine getireceğim; çünkü tartışma konumuz-daha doğrsu tartışamadığımız konumuz-bu...

Üniformal bir devlet anlayışıyla yetiştirilmiş "öğretmenler" öğrenci kıyafetlerinin serbestleşmesine karşı durdular, hala duruyorlar... Özellikle de Kemalist öğretmenler karşı duruyor elbette... Bunun bir sebebi alışılagelmiş üniformellik ise öteki de AKP'nin yaptığı her şeye karşı çıkmak tabii ki...

Bizler, yani bugün yaşı elli beşlerde olanlar bilirler ki  biz "şapkalı devir"lerin öğrencileri olduk. Bırakalım serbest kıyafeti, başımızda şapkamız olmadan okuldan içeri giremezdik... Bugünün gençlerine çok saçma gelecek olan bu uygulama nasıl ve ne zaman bitirildi hatırlamıyorum ama eminim o zaman da karşı çıkanlar olmuştur.

Bugün, farklı bahanelerle de olsa serbest kıyafete karşı duranlar aslında o eski alışkanlıklarından kurtulamayanlardır.  Her türlü kıyafet serbestliğinin yaşandığı özel dershanelerin okul sayısını geçtiği zamanımızda, "öğrenciler arasında eşitsizlik göze batar" gibi, çağdışı gerekçeler hiç inandırıcı olmuyor.

Kısacası, ana dilde eğitim, yeni anayasa ve özgürlükler, demokratikleşme ve insan hakları gibi her türlü "serbestleşme"ye  kimler  ve hangi gerekçelerle karşı duruyorlarsa, okullardaki kıyafet serbestleşmesine de onlar karşı çıkıyor.

Katılmıyorsanız hadi tartışalım!!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..