Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '10

 
Kategori
Okullar
 

Milli Eğitim de milli’yi aramak?

Eğitim var mı yok mu bilmem ama millisi konusunda kuşkuluyum. Mesela okullar yaz tatiline hazırlanıyor. Veda partileri vs almış başını gidiyor. Burada bulamayacağımı bile bile milli olan şeyleri arıyorum. Fakat nafile. Müzik ecnebi, Meşrubat ecnebi… Sunum şekli ecnebi… Bu nasıl komplekse düşmek böyle Kıyafetleri görünce insan kendini moda defilesinde sanıyor. Yerli malı mı, o sadece yılda bir kere hatırlanıyor işte. Yerli malı haftası bile yerli olmayan şeylerle dolu.

Farkında mısınız? İdealist öğretmenlerin nesli tükendikçe eğitim dibe vuruyor. Bazı aymazların memleketi sen mi kurtaracaksın kepazeliğinden olacak artık memleket kurtarmaya yaklaşanlar da yok. Mesela öğrenci servis minibüslerinden bangır bangır çıkan müziği hiç mi duyanınız yok? Sonuna kadar açılmış ecnebi müzikle öğrenci taşınıyor da kardeşim sen ne yapıyorsun diyen yok. Gidin bir dinleyin. Bu sesler diskodan gelmiyor herhalde. Yabancı dilde şarkı söyleyen öğrenciler daha çok alkış alıyor. Yaşasın Milli Eğitim! Bunun adına ancak millisiz eğitim denir. Günü kurtarmaya çalışıp bugünde mesai bitti ya sen ona bak diyen dar kafaların eğitimi bu. İstisnalar kaideyi bozmaz. Bu anlamda millinin de eğitimin de derdini çekenleri kutluyorum. Onlar bizim başımızın tacıdır. Ben onların da şikâyet edip yüreklerini yakan konulardan söz ediyorum.

Cebine girenden başkasını düşünmeme anlayışına mahkûm olmak bakın bizi ne hale getirdi. İki adımlık yola makam arabasıyla gidenler bu öğrencilere israftan söz edebilir mi?

Serbest kıyafetten yanayım. Fakat iyi ki kıyafetler değişmedi diye seviniyorum. Bir de değişsinde görün siz. Birbirine kıyafetlerindeki markayla hava atma yarışı başlayacağından kuşkum yok. Öğrencisine sahip çıkamayan öğretmenden, öğretmenine saygı duyamayan öğrenciden hangi milliliği bekliyorsunuz siz. Bu ülkede okuyup adam olmak yerine bol para kazanma hedefi kimler tarafından besleniyor dersiniz. Bu meslek mukaddestir. Bu mesleği seçmişseniz onun ruhuna uyacaksınız. Gerekirse uyumayacak, mesleğin isteğini yerine getireceksiniz. Fakat nerede?

Lütfen Milli Eğitimdeki o ilk kelimeyi yani milliyi birileri bana anlatsın. Biraz anlatabilecek cesaretiniz varsa lütfen… Ben iddia ediyorum siz de bunu çürütün de göreyim. Bir eğitim yılı daha sona eriyor. Ben rahat değilim, ya siz? Şimdi gidin de vicdanen rahatça tatil yapın hadi bakalım.
 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..