Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Milli Eğitim Müdürlüğünün Öğretmenlere imzalattığı belge işte budur

Milli Eğitim Müdürlüğünün Öğretmenlere imzalattığı belge işte budur
 

Haberim olsa da, elimde delil olmadan yazımı yayınlayamamıştım, belgeli olarak şimdi yayınlıyorum.

Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü okullara başı açık personelin türbanlı personele karşı provakatif eylemde bulunmaması için bir yazı gönderdi. Öğretmenler mecburen bu yazıyı imzaladılar. İlçe milli eğitim müdürlüğü tarafından gönderilen yazıda,

"08/10/2013 tarihli ve 28789 sayılı Resmi Gazete!de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Kurum Ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık Kıyafetine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda başörtüsü ve türban dışındaki kılık kıyafetlerle görevini yerinde getirmek isteyen personellerin (Öğretmen, Memur, Hizmetli vb.) Okul Müdürleri tarafından uyarılması bu yönde oluşacak provakatif eylemlere izin verilmemesi, istismarların önlenmesi ve bu konuda duyarlı olunması hususunda gereğini önemle rica ederim" denildi.

'İmzalamazsak hakkımızda işlem başlatılır'

Belgenin fotoğrafını bir internet sitesine ulaştıran öğretmen konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kimliğini gizli tutarak

"Bursa'nın Osmangazi ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğretmen olarak görevimi sürdürmekteyim. Bu yazı 01.11.2013 'te tüm öğretmenlere imza karşılığı tebliğ edilmiştir. Yazı Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tüm ilçe okullarına gönderimiştir. Müdür yardımcımız görevi gereği öğretmenlere tek tek imzalatmıştır. Zorla imza attırma söz konusu değildir. Zaten biz memurlar resmi gelen her yazıyı imzalamak zorundayız. İmzalamazsak hakkımızda işlem başlatılır. Düzen bu şekildedir. Bir birey olarak başörtüsüne karşı değilim. Gayet normal bir uygulamadır. Acı olan nokta yazıda belitilen ibaredir. Biz burdan 'başörtülüye karışma, gözünüz diğerlerinin üzerinde olsun' anlamını çıkardık. Okul müdürleri de zorla baskı altına alınmaya çalışılıyor. Özgürlükler kesim ayırt etmeksizin herkese verilmelidir. Demokrasininde gereği budur. Bu yazı çoğu öğretmenimizi rahatsız etmiş durumdadır. Hatta bugün bazı arkadaşlarımız isteksiz şekilde derslerini vermeye çalışmaktadır. Bu şekildeki ayrımcılık ifadeleri motivasyon bozukluğu yaratmaktadır. Okulumuzda ayrışmalar başlamış durumda. Böyle yazılar bize imzalatılmasa inanın hiçbir şekilde sorun yaşamayız. Zaten demokratik bir ülke de olması gereken de bu. Ben hiçbir medya kuruluşuna söylemde bulunma hakkına sahip değilim. Bu nedenle sizlerden deşifre edilmeme isteğinde bulunuyorum. Saygılar" ifadelerini kullandı.

'Görevim gereği okullara gönderdim'

Belgenin altında imzası bulunan Şube Müdürü Mehmet Arı, "Yazı Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden geldi, metnin içeriğine hiçbir müdahalede bulunmadan imzalayarak okullara gönderdim" diyen Arı, "Yazı 9 Ekim tarihinde geldi görevim gereği imzalayarak duyurdum, herhangi bir kelime eklemedim" dedi.

İşte şok eden o belge:

 
Toplam blog
: 66
: 2377
Kayıt tarihi
: 20.12.11
 
 

Doğum Yeri: Adana-Saimbeyli 1975, Yaşadığı İl: Ankara, İlgi Alanı: Ankara Gündemi ..