Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '06

 
Kategori
Eğitim
 

Milli eğitim şurası ardından

Milli eğitim şurasında tavsiye niteliğinde de olsa alınan kararlar bu işin ne kadar hafife alındığının göstergesi olmuştur. Yıllar içerisinde sorunlar çözülecek yere büyümüştür. Bununla ilgili bir kaç konu üzerinde durmak istiyorum; Birincisi oks sınavını kaldıracağız. İyi de yerine ne koyacaksınız? Öğretmenler yönlendirme yapacak. Peki öğretmenlerin bu donanımı var mı? Diyelim ki var, yönlendirmeler ne kadar objektif, ne kadar adaletli olacak? Ayrıca bunları karşılayabilecek alt yapı var mı? Bütün bu sorulara olumlu yanıt verebilme şansları kesinlikle yok. Bu ortamda bu olay uygulamaya konulursa çok büyük kargaşa ve zaman kaybından başka bir şey olmayacaktır. Umarım tavsiye olarak kalır. Geçmişte süper liselere nasıl girildiğide unutulmamalıdır. Neden vazgeçildiği de.

Bir başka olay ise meslek liselerine ayrı sınav uygulaması fikrinin reddedilmesidir. Bugün sınavsız geçiş fiyaskoyla sonuçlanmış, öğrencilerin motivasyonu da bozulmuştur. Bunu bizzat o okullardaki meslektaşlarımız dile getirmektedir. Bu nedenle kesinlikle sınav yapılmalıdır. Bu öğrenciye dinamizm kazandırmaktadır. Ancak bu sınav bu öğrencilerin özelliklerine uygun olmalıdır. Çok olmalıdır. En azından her dönemin sonunda yapılmalıdır. Bunu söylememde ki neden ise psikolojiktir. Öğrenciye bu anlamda çok sayıda hak verilmelidir. Bu onun gerçek değerini ortaya koyacaktır. Stresten uzaklaştıracak ama sorumluluktan uzaklaştırmayacaktır. Bu sınavların ortalaması bir yüksek okula gitme için kriter olmalıdır. Bu uygulama şekli normal liselerde de böyle yapılmalıdır. Yıllarca bu öğrencilerin içerisinde bu duyguları paylaşan kişi olarak bunun gerekliliğine inanıyorum.

Bir başka konuda yıllarca bizim söylemekten bıkıp, anlatamadığımız bir açılımın yapılmamasıdır. Burada olması gereken tekşey bölüm ile ilgili katsayı engelinin kaldırılmasıdır. Örneğin, makine bölümü öğrecileri makine mühendisliği, bigisayar bölümüne bilgisayar mühendisliği, imam hatipliye ilahiyat, iletişime gazetecilik ve halkla ilişkiler bölümlerine gidişi kolaylaştırmak gibi. Doğrusu bu olmakla beraber bugün bu kurallar bilindiği halde neden halen o okullara gidip bu hakkı istiyorlar eleştirisi yapılabilir. Buna söylenecek fazla bir şey yok. Bundan daha önce ki mezunlar çok haksızlığa uğramışlardı. Bu gerçekler unutulmamalı, bu şekilde ani dönüşümler yapılmamalıdır.

Üzülerek söylemeliyim ki çok sorun varken kısır bir çekişme şeklinde geçen çalışmaların hiç bir faydası olmaz. Eğitim de planma yapmayan, bilimsel düşünceden yana tavır koymayanların gelecekleri aydınlık olamaz.

 
Toplam blog
: 34
: 1035
Kayıt tarihi
: 03.11.06
 
 

Uzun yıllardan beri Kocaeli'nde dershanede öğretmenlik yapmaktayım. Marmara Üniversitesi Kimya Öğrtm..