Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

İbrahim Erdem KARABULUT

http://blog.milliyet.com.tr/pars

06 Haziran '10

 
Kategori
Eğitim
 

Milli eğitim

Ne kadar zararlı eğitim verdiğimizin karmaşası içinde olduğumuz şu günlerde, her ne kadar ülkemizin aydınları ile kendilerini aydın sanan karanlık düşünceli beyin var ise kilitlendikleri tek nokta, yüksek öğrenimdeki(TÜRBAN).

Ülke meselesi haline gelen bu problem 7 yıl önce kapatılan İmam Hatip Liseleri ile son bulunur sanılırken devam etmesi ve hala gündemde kalması, kendini aydın sanan birilerinin kapatılmış olan bu okullardan dolayı Türban nasıl hala devam ediyor demesi bu düşünce ile aynı paralelde hareket eden bir ünüversite rektörünün neden şimdi okul kapılarında kendinizincire vuran öğrenciler yok?

Demesi de, İmam Hatip Liselerinin 7.yıdır kapalı olduğu gerçeğinden ne kadar uzak olduğunu gösteriyor. Tabi bu seviyede eğitime ağırlık veren yüksek okul öğretim üyeleri ile birlikte YÖK de bu işi sulandırmaktan başka bir şey yapmadığı için, içinde eğitim yapanda yaptıranda halinden memnun değil, herkes bir çıkmaz yolda olduğunun farkında.

Açılan yeni eğitim ve öğretim yılında yıllardır var olan, Devletin ne hikmet ise bir türlü baş edemediği kayıt üçretleri yine haber bültenlerine konu, eğitime başlıyan bazı okullarda bakım çalışması şimdi alınan kayıt paraları ile başladı, yatılı okullarda sorun aynı, yurtlar ile kıredi yurtlar kurumunda değişen hiç bir şey gözükmüyor, özel yurtlar yine cemaat ve tarikatlar denetiminde sürüyor, yani tas ve hamam aynı.

Sistem ile ilgili tartışmayı açacak en önemli cümle ise Cumhur başkanının ağzından çıktı (Dünya son yıllarda hiç bu kadar Türkçe konuşmamıştı) derken bunun en önemli göstergesi ise Türkçe Roman yazan Orhan PAMUK'un Nobel ödülü olduğunu söylemesi aklıma acaba dünyada TÜRK insanının bulunmadığı bir ülkenin olmadığı gerçeğiniyenimi anladık.

Dünya üzerinde var olan Devletler içinde bir Türkün olmadığını kabul etmeyen otoriteler ve istatistikler yüzlerce örnek ile Türk dilinin yabancılaştığını belgelediklerihalde bunun için alınan bir önlemin olmaması ise ayrıca düşündürücü.

Her ne kadar Dünya üzerinde ingilizce diliortak dil sayılsada bu dilin tek kendine özgü konuşulan ayrı bir lehçe ile ifade edilen Anavatanı İngiltere ama Türk dilini ana dil olarak konuşan adları farklı olsada çok geniş bir coğrafyada konuşulmuş olması istendiğinde ve sosyo ekonomik politikanın güçlendiğinde bu dili konuşmak ve konuşturmak için Milletler ilk yabancı tercih dili olarak görmek istemeleri herkesce malum.

Eğitimin sadece Türban ile Ülkenin son 10.yılını meşgul ettiği şu ortamada bırakalım Dünyanın Türk dilini tercih etmesini aslı ve soyu Türk olan TÜRK Cumhuriyetleri dahi gittikçe yabancılaştırılan ana dilimiz Türkçeyi anlamıyacak duruma gelecekler.

Adını tekrar hatırlatacağım bu bizim Milli eğitimimizin bu gerçekleri görme yerine yıllardır çözüm üretemedikleri Türban meselesi ile hala kaç yıl bu toplumu oyalayarak gerçek eksik, aksak, yanlış, gidişin düzelmesi için çaba harcayacaklar.

Geleceğimiz yavrularımız, Gençlerimiz ne zaman her fırsatta yüzümüzü çevirdiğimiz Avrupa Avrupa diye hayal kurduğumuz Ülkelerdeki sistemlerle eğitim yılına başlayacaklar.

Dün medeniyeti aşıladığımız Milletler bu gün bizde hayranlıkuyandırıyor ise daha neyi ne kadar bekleyeceğimiz gerçeğini görmemize yardım etmiyor ise gelecek nesilden gençlerimizden umut kesildi mi diye düşünmemek elde değil.

Yıllarca koalisyonlarla yönetildiğimiz mazareti altında boğuştuklarını söylüyen siyasilerimizin artık üretecek mazeretlerininde olmadığı ortada ise iki dönemdir Ülkeyi tek parti iktidarı ile yöneten mevcut iktidar neden bir şeyler yapma cabasında değil.?

Daha öncelikli işler var olduğunu beyan eden iktidara mevcut muhalefet partilerineden sevk edici tutum ve davranış içinde değil? bunuda anlamış değilim.

Kısacası her velinin Devletten beklentisi umudu kırılmış iş yine bu Ülkenin gerçekten eli öpülesi öz veriile çalışan ve her öğrenciyi kendi yavrusu gibi gören her türlüzor koşula direnerek eğitim veren öğretmenlerimize düşüyor.

Ülke olarak sayıları az da olsa bu eliöpülecek olan öğretim görevlilerine çok şey borçluyuz bunu bildiğimizin farkında olmalarını temenni ediyor, yeni eğitim ve öğretim yılına başlıyan öğrencilerimize başarılar diliyorum.

İbrahim Erdem KARABULUT.

 
Toplam blog
: 20
: 379
Kayıt tarihi
: 07.05.10
 
 

Yönetici. Yerel basın birliği 2.bölge başkanı. Tekstil senaliza yönetim kurulu başkanı ..